Grabbar med hår på bröstet

Just UGP har man gjort massa förbättrningar på säkerheten. Så mycket så förarna klagar på att man tagit bort häckarna och träd mm. Sen är denna banan inte samma som den man hade 1922. Är man nybörjare så får man max köra en 750cc med. Samma regler gäller på dom flesta banorna av denna typen. I Tjeckien är tex bara 2 av 6 banor godkända för 1000cc. En del av racen måste man ha en meritlista för att få en start. Så vem som helst kan inte köra vad som helst. Man försöker hålla en nivå på förare som vet vad dom gör.

Jo, det är ju fint av arrangörerna, att man försöker göra vägar gjorda för 120 km/h säkra.... men vad hjälper det när man kör över 300! Han som dog nu hade kört på Dundrod i sex år så han måste väl anses vara rutinerad och "veta vad han gör". Och kanar man in i en mur på 5:ans växel spelar det såklart ingen roll om man är rutinerad eller ej, lite löv, en blöt fläck, en liten knuff av en konkurrent....
Och att bara tillåta 750 cc är ju bara spel för galleriet; där 1000cc gör 335 km/h, så gör en 750cc 300, och i kurvorna, där olyckorna sker, är den troligen snabbare! Same shit!
När Dundrodbanan (där man kör Ulsters GP) skapades snittade Mike Hawthornes Jaguar (som troligen var snabbare än hojarna på den tiden) 94 mph och nu snittar hojarna 133 mph, en minst 50 procentigt högre fart idag än när banan togs i bruk. På The Mountain Course, Isle of man, snittade man 41 mph första racet 1911. Det motsvarar ett snitt på ca 65 km/h, en ganska lagom fart för vägarna på ön. Nu snittar man 131 mph, en mer än tre gånger högre fart på i princip samma vägar! Det är klart folk dör!!!
På IoM är det väl mellan 0,5 och 2 procent av startfältet som dör varje år.... Hmmmmmmmmmm....
 
Ja...en del drar i sig nikotin och tjära vilket oxå kan leda till en för tidig död. Men det är vafritt, precis som riktig roadracing oxå är.
 
Har alltid tyckt att de amerikanska gamla flattrackstjärnorna Chris Carr, Jay Springsteen, Kenny Roberts mfl har hår på bröstet.

Men att dagens ungdomar, som trots modern riskmedveten uppfostran väljer att följa "de gamle" och med fötterna på pinnarna dundra in i böjen på storbana ("The Mile") i 200 km/h imponerar på mig får jag erkänna. Dessa jangisar borde ju i högre grad än de deras föregångare, känna riskerna. Rakt in i stolpstaket om de halkar av oljegruset :P

4:13 kommer gamla fina tunga klassen, Harley XR/ V-twin, fortfarande storbana, (The Mile)

http://www.youtube.com/watch?v=S4FT7J0aLsM

Jay Springsteen (No9) kör (född 1957) uppvisningslopp (på sin gamla stötstångs HD XR750) mot unga amatörer.Torskar starten... men sen.

http://www.youtube.com/watch?v=a4Yq5SCj4og&feature=relmfu
 
Last edited:
Ja...en del drar i sig nikotin och tjära vilket oxå kan leda till en för tidig död. Men det är vafritt, precis som riktig roadracing oxå är.

Jo, jag vet. Och jag har full förståelse att man vill testa både rökning och IoM, jag "känner" Björn som är över nu; en kalastrevlig kille och medtävlare i STK600. Jag önskar honom allt väl!!!

Men ärligt talat fattar jag inte hur de som tillverkar cigaretter kan se sig själva i spegeln på morgonen; vetskapen om att de produkter jag tillverkar kommer att ta livet av ett gäng personer idag också borde vara plågsam. Samma sak med att arrangera IoM, "Vi kör ett år till! Vi struntar i att vår bana är värdelös säkerhetsmässigt! Vi ska tjäna en massa pengar i år igen! Vi skiter i att några dör!" GANSKA cyniskt tycker jag...

Utövarna har jag all förståelse för. Men arrangören!!!
 
Fast roadracingen underhåller iaf oss andra....det gör inte rökningen :hihi

Hoppas han vet vad han ger sig in i. Det körs inte på smått vis där borta, det gick ju hyfsat för Mats för nåt år sedan.
 
Har inte fått någon förklaring på detta fotot. Men tycker det ser rätt lustigt ut! :)

314238_10152087064805387_1614313709_n.jpg
 
Att man kör på landsvägsbanor i regn... Idiotiskt! Tycker jag. HAde han kanat av liiiite mer åt vänster hade han suttit klockrent i lyktstolpen på vänster sida! Hmmmmm....

precis vad gemene man tycker om din hobby med.
släng upp en onboard film från din hoj på familjeliv.se så ska du se att du blir så idiotförklarad att du aldrig mer vill logga in på en dator.. vore skönt att hålla SH fritt från den sortens blaj-blaha iaf när det gäller kontrollerade och lagliga tävlingsformer.
 
Jag tror alla förstått att Magnus_Moss tycker det är helt idiotiskt med landsvägsrace.

Jag själv vill dock prova :kär
 
Fast då borde man inte köra på såna "banor" i torrt heller med tanke på dom obefintliga avåkningszonerna :tungan

Jo, jag håller med. Men om man rejsat i regn så vet man att skillnaden mellan pokal eller hospital är betydligt mer hårfin i regn, vilket ju filmen med all önskvärd tydlighet visar. Så, läskigt med landsvägsrace i torrt, FÖR läskigt i regn! Tycker jag.
 
precis vad gemene man tycker om din hobby med.
släng upp en onboard film från din hoj på familjeliv.se så ska du se att du blir så idiotförklarad att du aldrig mer vill logga in på en dator.. vore skönt att hålla SH fritt från den sortens blaj-blaha iaf när det gäller kontrollerade och lagliga tävlingsformer.

Menar du att SH:s enda godkänd kommentarer ska vara typ:
- Fyfan vad tufft!
- ASCOOLT!
- DJÄVLAR va NajS!

Om du inte orkar/vill/tycker det är jobbigt att höra en annan åsikt än din egen så kan det inte vara många trådar här på SH som passar dig!
 
Jag tror alla förstått att Magnus_Moss tycker det är helt idiotiskt med landsvägsrace.

Jag själv vill dock prova :kär

Sätt igång! Ta din Kawagusta Nintale 600 och anmäl dig till Frohburg, det går om någon vecka eller två. Vad hindrar dig? Jag har FULL förståelse för att du vill testa. Måste vara grymt! Lycka till!
 
precis vad gemene man tycker om din hobby med.
släng upp en onboard film från din hoj på familjeliv.se så ska du se att du blir så idiotförklarad att du aldrig mer vill logga in på en dator.. vore skönt att hålla SH fritt från den sortens blaj-blaha iaf när det gäller kontrollerade och lagliga tävlingsformer.

Du har fel. Moss har ju t o m asat in hojen i barnens hörna på det lokala biblioteket, författat sagor med mc-tema, (alt skrivit om bröderna Grimms samlade alster och kryddat med mc-fabler, minns inte exakt). Haft ut skockar med barn på racerbanan mm och etc. Vem vet vad den farbrorn hittar på näst?:tummenupp Tror i alla händelser man kan vara förvissad om att det inte går utan föräldrarnas välsignelse.
 
Sätt igång! Ta din Kawagusta Nintale 600 och anmäl dig till Frohburg, det går om någon vecka eller två. Vad hindrar dig? Jag har FULL förståelse för att du vill testa. Måste vara grymt! Lycka till!

Frohburg är denna helgen. Tror man bör ha lite mer framförhållning. :)
 
Menar du att SH:s enda godkänd kommentarer ska vara typ:
- Fyfan vad tufft!
- ASCOOLT!
- DJÄVLAR va NajS!

Om du inte orkar/vill/tycker det är jobbigt att höra en annan åsikt än din egen så kan det inte vara många trådar här på SH som passar dig!

man får väl tycka vad man vill, och skriva vad man vill också, men det är jävligt tröttsamt med typer som gör allt för att kväsa andras entusiasm genom att försöka banka in sina moraliska övertygelser genom pannan på dom.. du har skrivit flera gånger i denna tråden att du tycker RRR är idioti - we get the point, gå vidare och klicka på en annan tråd och låt oss som gillar det ha vårat lilla roliga? det är ju inte direkt så att forumet flödar över med RRR trådar...

och det stämmer att många trådar på SH inte passar mig, men jag har inget behov av att skriva ut min avsky i varende en av dom för det...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top