Grabbar med hår på bröstet

Det är väl ändå inte håret på bröstet som gör dessa grabbar speciella? Det är mängden ludd innanför pannbenet.

Men visst kan jag hålla med om att det är smått fascinerande att titta på dessa filmer.
 
Tuukka tar emot medalj för Senior racet av Connor Cummins.
312371_10150349702356421_685341420_10078941_1714277_n.jpg

Vilken ära att få en medalj av Connor!
 
Dont try this at home kids.....:gnissla:gnissla
 
Axxexs vet du vilken klass den bilden kommer från? Tycker hojarna ser små ut, den gröna ser ut att kunna vara en kwack 250 r el nåt i den stilen?

Supertwins. 650cc med nästan fritt reglement. Ram får inte ändras och max 650cc. Största klassen i Irland. Mest kawa och suzuki men det finns även byggen på aprilia. Eftersom det är så fritt reglement så kan det sitta zx6-kåpor på en sv. Det är överlägset dom vanligaste kåporna i den klassen.
 
Supertwins. 650cc med nästan fritt reglement. Ram får inte ändras och max 650cc. Största klassen i Irland. Mest kawa och suzuki men det finns även byggen på aprilia. Eftersom det är så fritt reglement så kan det sitta zx6-kåpor på en sv. Det är överlägset dom vanligaste kåporna i den klassen.

anders kommer niåka till horice nästa år??
kan bara säga det att ni som inte varit å kollat något sådant race åk till horice grymma race å bra drag hela tiden
 
anders kommer niåka till horice nästa år??
kan bara säga det att ni som inte varit å kollat något sådant race åk till horice grymma race å bra drag hela tiden

Tuukka och jag bestämde oss för en månad sen att vi ska köra 300ZGH nästa år med. Dom har 50-års jubileum 2012. Även Frohburg kommer ha 50-årsjubileum och vi är såklart där med. Blir 6:e året i rad vi kör det landsvägsracet. Kommer bli bra fest på båda ställena skulle jag tro! :)

Horice är grymt!! Har allting utom något hopp. Men allt annat har den överflöd av. Grymt för förare och publik det arrangemanget. Slår allt annat jag varit på. Tom Irländarna är förstummade!

En liten film från årets 300ZGH. Publiken stormar in på banan efter racen och vill man ska burna och dricka öl med dom. :öl
Jag tackar iaf för min öl men han som kommer efter mig hinner ta sin öl innan han stannat sin hoj!! :lol



Om någon är sugen på att åka och kolla på något race så kan jag nog hjälpa till om jag kan!
Förutom 300ZGH och Frohburg ser det ut som vi ska köra Bremerhaven veckan efter 300ZGH och sen blir det ett gäng race på Irland med. Inte spikat än men Armoy, Mid Antrim, Ulster GP och Manx GP är nog dom som är på tal. Kanske något mer race på Kontinenten som Chimay kanske..
 
Last edited:
Axxexs vet du vilken klass den bilden kommer från? Tycker hojarna ser små ut, den gröna ser ut att kunna vara en kwack 250 r el nåt i den stilen?

Den gula är säkert en Supertwin. Dom ska ha blå nummerbotten med vita siffror. Så den gröna kan vara något annat.

Dom kör lite annan klassindelning på vissa av sina race med tex "Lightweight" osv där flera olika typer av hojar kan samsas i. Har du en 20-år gammal 400cc Supersporthoj eller en nybyggd 450GP på en crosshoj eller en 250GP eller Supertwin osv så finns det alltid en klass som din hoj kan gå in i där. 450GP går nog in i "Superlightweight" ihop med 125cc. Men dom andra jag tog som exempel kan nog gå in i "Lightweight".
 
Ja det var häftigt :)

Vilken kanal på tv brukar sända dessa eller liknande sporter??????

Finns streamningar på nätet?
 
det e så grymt där det e sånt drag å grymma förare å publiken e helt otrolig..tyvärr ser de inte ut å bli något race för mig i horice :( , har ju fixat en liten återväxt till roadracing :) som ska titta ut i denna veva.
men räkna med mig på något/några andra race :).. dock har ja ingen hoj ännu .
:yoparty:Rockbanan
 
En liten film från årets 300ZGH. Publiken stormar in på banan efter racen och vill man ska burna och dricka öl med dom. :öl
Jag tackar iaf för min öl men han som kommer efter mig hinner ta sin öl innan han stannat sin hoj!! :lol

Pfft.
Bättre att köra in tillräcklig ledning, så att man kan öla under racet:
 
Den gula är säkert en Supertwin. Dom ska ha blå nummerbotten med vita siffror. Så den gröna kan vara något annat.
Dom kör lite annan klassindelning på vissa av sina race med tex "Lightweight" osv där flera olika typer av hojar kan samsas i. Har du en 20-år gammal 400cc Supersporthoj eller en nybyggd 450GP på en crosshoj eller en 250GP eller Supertwin osv så finns det alltid en klass som din hoj kan gå in i där. 450GP går nog in i "Superlightweight" ihop med 125cc. Men dom andra jag tog som exempel kan nog gå in i "Lightweight".
Efter lite googlade så fick jag fram att bägge hojarna på bilden var kwack er6 varav den gröna klädd med zx kåpor och den gula duktigt ombyggd med aprilia sving, gaffel osv.

Synd att inte det finns nån sån klass i sverige, tror det hade varit en riktigt kul klass!

Här hittade jag en bild till http://www.flickr.com/photos/43014411@N02/4787882499/
 
En liten film från årets supersportrace på UGP.
[YOUTUBE-ID]jiAL1IA0bnM[/YOUTUBE-ID]

Kan noteras att ingen klagar på för små startnummer där. Inte det man vill se. Man vill uppleva farten som publik när man är där och det gör man!

Lite kul i detta klipp är hur man tycker att det är VIKTIGT att det står en 150 kg:s blomkruka i betong i ytterkurvan!!!
 
Lite kul i detta klipp är hur man tycker att det är VIKTIGT att det står en 150 kg:s blomkruka i betong i ytterkurvan!!!

Krukan har nog väldigt liten betydelse. Är en mur på andra sidan infarten till den gården. Ett ställe som är ajabaja att gå av på. Krukan kan vara av glasfiber eller plast med.

Ibland är det bra med lite större grejjer runt banan som man kan ha som referens så man vet hur banan går. För att det går så snabbt. Men i just den svängen så är det en blåinplastad halmbal på en telefonstolpe man siktar på för att klara svängen som är helt blind och fullt på iaf 5:an. När man väl är i svängen ser man vart man ska och då har man fullt upp med att koncentrera sig på att inte släppa det minsta på gasen och det med häckar vid sidorna. Släpper du gasen 2/10 sekund så låter hojen bööh i ett par hundra meter och du kan bli tvingad att växla ner och tappar massa i fart och tid. :)
 
Krukan har nog väldigt liten betydelse. Är en mur på andra sidan infarten till den gården. Ett ställe som är ajabaja att gå av på. Krukan kan vara av glasfiber eller plast med.

Ibland är det bra med lite större grejjer runt banan som man kan ha som referens så man vet hur banan går. För att det går så snabbt. Men i just den svängen så är det en blåinplastad halmbal på en telefonstolpe man siktar på för att klara svängen som är helt blind och fullt på iaf 5:an. När man väl är i svängen ser man vart man ska och då har man fullt upp med att koncentrera sig på att inte släppa det minsta på gasen och det med häckar vid sidorna. Släpper du gasen 2/10 sekund så låter hojen bööh i ett par hundra meter och du kan bli tvingad att växla ner och tappar massa i fart och tid. :)

Så fint, krukan är alltså en del av säkerhetestänket; man dammar in i krukan INNAN man dammar in i muren! :D
 
haha, det där e ju helt sjukt.

men någon gång ska jag tamefan se det live..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top