Grövsta hastighetsboten...?

Jag har hört att boten Anna ska vara grov, fast jag är osäker på om hon är en hastighetsbot. Någon som vet?

illebror skrev:
2417970 Jag var kanske lite otydlig, tänkte mest på vem på sporthoj som åkt dit och hur fort det gick... :yoparty
En polare blev dömd för 254 km/h. Motorvägen Malmö-Trelleborg på en CBR900 med turbo. Han finns på forumet men får berätta detaljerna själv, om han vill :D

illebror skrev:
2417937 Finns ju ett otal "köra i 300" och "smet från polisen" trådar...men vem (EDIT: här på sporthoj) har åkt dit med den grövsta (EDIT: i km/h) "dokumenterade" hastighetsboten? (inte Basshunter)

Enorm risk att tråden spårar ur efter 2 inlägg men jag hoppas ni kan hålla er... :pannkyss

Jag åkte dit för 190 på 90-väg med mc. 2000 i böter + att jag blev av med körkortet i några månader, men jag hade rätt tur ändå... Åkte dit för 127 på 70-väg en gång också, men det var med bil.

Självklart ramade man in lappen man fick!

//Jens

157km/h på 70 väg..

8mån änså länge väntar på dom...

Någon som vet hur lång tid det kan ta innan man får dommen?(böterna)

117 på 90 väg... (bil) 1200 böter
97 på 50 väg... 3 månader indraget, 2000 böter
169 på 70 väg..... (bil) 8 månader indraget, böter ej klart.

Nekade till den sista :arsele fick 8 mån utan lappen. Åklagaren vill åtala mig för vårdslöshet i trafiken.

fortsättning följer......

max belopp för FORKÖRNING i sverige är än så länge 2000 pix, för att åka på mer så måste man torska på nått annat me (tex vårdslöshet....)

Last edited:
175km/h i snitt på 90 väg. med en toppnotering på 230km/h o lägsta på 85km/h . visste inte att en mc-polis var bakom mig :(

185 på 90väg på Åland.
Böter på 1440euro + 8mån indragning.

Bingo skrev:
2418753 En polare blev dömd för 254 km/h. Motorvägen Malmö-Trelleborg på en CBR900 med turbo. Han finns på forumet men får berätta detaljerna själv, om han vill :D

That's gotta hurt! :näsblod

Se nu till och påminn honom om hur mycket bättre det känns om man delar med sig av bördan.:-p

/Olzki - gillar detaljer

100km/t på strandvägen i sthlm , kom dock förbi radarlådan(som det var på den tiden) med låst bakdäck och ritade ett 30-40m långt bromsstreck då jag skymtade en civilbil i alle´n , hamnade på första sidan av DagensNyheter som näst snabbast i sthlm under en två veckors intensiv övervakning av hastigheten i city...

Det senaste året
-----------------

200+ km/h (inkl bakhjulsåkning + slitet framfäck) slutade med att polisen rev böteslappen och bad mig köpa nytt framdäck för pengarna istället

157km/h (mc) 110väg 2000kr +4mån

160+km/h (bil) 90väg Polis vinkar med polisbrickan och kör sedan iväg

30km/h 50väg (mc) ramlar och bryter nyckelbenet = operation (detta är dock helt lagligt)
-------------------------

hög hastighet är bättre än låg verkar det som

Last edited:
Gulleplutt skrev:
2420071 Det senaste året
-----------------

200+ km/h (inkl bakhjulsåkning + slitet framfäck) slutade med att polisen rev böteslappen och bad mig köpa nytt framdäck för pengarna istället

157km/h (mc) 110väg 2000kr +4mån

160+km/h (bil) 90väg Polis vinkar med polisbrickan och kör sedan iväg

30km/h 50väg (mc) ramlar och bryter nyckelbenet = operation (detta är dock helt lagligt)
-------------------------

hög hastighet är bättre än låg verkar det som

Följdfrågan blir givetvis: Har du köpt nytt framdäck? :confused:

1995: 79 km/h på 50 väg med MC. 1200 spänn i böter

1996: 138 km/h på 90 väg med gammal Golf GTI med slirande koppling. Tagen av helikopter. 3 mån indraget.

1998: 155 km/h på 110 väg. Hade en 740 gle som jag tokkörde lite med mot en M5. Hade ingen chans självklart men det var roligt ett tag. Låg mellan 170-200 km/h i säkert 3-4 mil. Vad jag inte visste var att vi mötte en civilbil på E22(Saab 9000 turbo). Han vände och försökte komma i kapp mig. Det tog 3 mil sa han, så han undrade vad jag hade för motor i bilen...:D 3 mån indraget.

1999: Kört på cykelväg med MC. 500 spänn i böter.

2000: Svängde höger i ett trafikljus med bågen, körde på bakhjulet 20-30 meter mitt inne i stan. Efter några hundra meter kom en snutbil i kapp med blåljusen på. Han hade stått till vänster i samma traikljus. 6 mån indraget.

2004: Körde bil med släp i 103 km/h på 70 väg. Indraget i 2 mån.

Totalt har jag betalat över 8000 kr i böter....

Inte någon på forumet men ändå...

"Nokiadirektören Anssi Vanjoki ska betala rekordböter för fortkörning - 116.000 euro, uppemot 1,1 Mkr.

Han körde 25 kilometer för fort med sin Harley Davidson och blev därmed ytterligare en i raden av fartsyndande finländska miljonärer som dömts enligt den märkliga finländska lagstiftningen."

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon