thruxtonerich
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 16 Aug 2006
- Hoj
- Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Tycker avgaskrökarna på min Thruxton är lite "spinkiga" och skulle gärna vilja byta dessa till grövre diam. Orginal är 38mm utvändigt(enkelväggigt RF) och jag tror att ett par mm till skulle vara mycket snyggare, ungefär 40-45mm tror jag blir bra och så till frågan: hur påverkas motorn vid större gasutsläpp?
Jag begriper att jag måste anpassa dämparna till grövre diam. och att jag måste bestycka om förgasarna och anpassa luftinflödet till l-boxen, men kan detta ha annan inverkan på ex.vis kammar o ventiler? Vore tacksam om någon
"expert" kan upplysa mig med för o nackdelar. Jag blir inte lessen om det trollas fram en o annan extra pålle med en sådan åtgärd.
Erich
Jag begriper att jag måste anpassa dämparna till grövre diam. och att jag måste bestycka om förgasarna och anpassa luftinflödet till l-boxen, men kan detta ha annan inverkan på ex.vis kammar o ventiler? Vore tacksam om någon
"expert" kan upplysa mig med för o nackdelar. Jag blir inte lessen om det trollas fram en o annan extra pålle med en sådan åtgärd.
Erich