Gröpa ur sadel!

M1000

Jakob
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
XT660R
Hej.
Sorry om jag har missat tidigare inlägg på frågan.

Sadeln sitter på en Suzuki dr650se.

Jag skulle vilja ha tips på hur man kan gröpa ur sadeln (min tjej vill köra offroad med sina korta taxben). Ni som har gjort det själva, karvar ni med en kniv eller sågar ni med en fin såg? Är det svårt att få det "snyggt" och jämnt? Är det svårt att få tillbaka överdraget? På dr650 verkar det vara gjort med en häftpistol. Om någon har erfarenheter på just dr650, så kanske ni kan uppskatta hur mycket man kan sänka?

Tar väldigt gärna emot lite info kring detta från er.

Någon som känner till någon i Stockholmsområdet som utför detta för en rimlig peng. Jag har tittat runt lite men inte hittat något under 2000:-!!! Låter orimligt dyrt.

I övrigt så är jag medveten om andra sänkningar i form av "hundben", släppa igenom gaffeln och justera bakre fäjdring.

Maila gärna om det är lättare:
jakob.gustafsson@gmail.com

Tack på förhand.
/Jakob

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=113545[/url]

Billigare än så går nog inte att få ;)

Edit. Grannen jobbade med möbelomklädsel i vanliga fall (eller va det nu kallas för) så vi lämnade den inte vind för våg till någon som inte visste vad hon/han pysslade med.

Last edited:
Är Dr'n sänkt? Det syns på stödet(silverfärgat) orginalet är svart. Det går att sänka den 4-5 cm med enkel ombyggnation av fram o bakfjädringen. Manual finns och jag har gjort det på min, pga andra som övningskör. Hela operationen går på ca 3 tim pma om du vill ha hjälp. Sadelskumgummit går enligt amerikanska forum att slipa ner med roterande stål/mässingsborste eller vibrerande elektrisk kniv. Kan du låna en sån där de skär kebaben med så fungerar det.

2fast4Hjo skrev:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=113545[/url]

Billigare än så går nog inte att få ;)

Edit. Grannen jobbade med möbelomklädsel i vanliga fall (eller va det nu kallas för) så vi lämnade den inte vind för våg till någon som inte visste vad hon/han pysslade med.

I vilken stad bor din snälla granne?
Hälsa din granne att hon kan få ett jobb till om hon är intresserad. Jag kan tänka mig att dubbla betalningen, eller till och med tredubbla :).

Blev resultatet bra?

de där gör vem som helst.

köp en lammell skiva till rondellen och slippa bort det.. skummet bara yr av den.
sen om ni inte ska ha kvar skinnet så återanvänd det.. annars funkar nå fuskskinn typ biltemas o klä med.
sträck dra häfta. kanske inte kommer se 100% ut men 95 duger när de är gratis :tummenupp

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back