Gröndals motorbana 26/8 inställd

Bengt Allevad

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2006
Hoj
BMW R1100S
På grund av färdigställandearbete av banan med bl.a curps,
kommer nästa annonserade körtillfälle den 26/8 att ställas in.

Vi kör igen den 2/9, alltså en vecka senare men på en ytterligare färdigställd bana.

Hjärtligt välkomna!

När kommer depåboxarna? ;)

Kul att banan utvecklas! Syns 2/9.

Betyder det här att det endast är 3 gånger kvar denna säsong, eller kommer det att dyka upp ytterligare ett datum?

Hur det än är så ses vi nästa gång:)

Jag vågar inte lova något men allt kan hända i positiv riktning.
Dels hur höstvädret utveckar sig och dels vad det kan uppstå ytterligare tider att hyra banan för oss.

Jag blir väldigt glad åt det intresse ni visar att köra på banan :):),samtidigt som vi inte vill ta onödiga risker om det skulle bli en våt och kall höst.
Kombinationen väta och kyla är inte bra men som vädret ser ut än så länge är det ju precis tvärtom. Låt oss tro att det vädret består ända in i oktober.

Synd, men då blev det mycket enklare för mig välja på söndag och då blir det Knix på Tuvängen istället.

När får vi nöjet att se Bengt på den banan igen?

Hej Bengt kan man inte få komma med daytonan och köra lite fast den är avställd och så?

/Stoffe Med silvrig daytona från AP

Jag vågar inte lova något men allt kan hända i positiv riktning.
Dels hur höstvädret utveckar sig och dels vad det kan uppstå ytterligare tider att hyra banan för oss.

Jag blir väldigt glad åt det intresse ni visar att köra på banan :):),samtidigt som vi inte vill ta onödiga risker om det skulle bli en våt och kall höst.
Kombinationen väta och kyla är inte bra men som vädret ser ut än så länge är det ju precis tvärtom. Låt oss tro att det vädret består ända in i oktober.

Tyvärr kan vi bara låta registrerade och försäkrade hojar köra på det som kallas SMC fortbildning.

Det är ett krav från försäkringsbolagen för att alla deltagare skall omfattas av sin försäkring trots att körningen äger rum på inhägnat tävlingsområde (Gröndalbanan)

Last edited:
Lyfter tråden igen så att vi inte missar att Gröndal är inställt nu på söndag den 26/8

"Gröndals motorbana 26/8 inställd

På grund av färdigställandearbete av banan med bl.a curps,
kommer nästa annonserade körtillfälle den 26/8 att ställas in.

Vi kör igen den 2/9, alltså en vecka senare men på en ytterligare färdigställd bana.

Hjärtligt välkomna! "

Hej igen alla härliga Gröndalbane-deltagare.
För säkerhets skull, så att ingen missar att i morgon den 26/8 är körningen inställd enl. ovanst inlägg.

Som en liten tröst så skall vädret bli 2-3mm regn med 90-100% sannolikhet att det uppfylls, så det kanske var lika bra att det blev så här men nästa vecka den 2/9; då köör vi så det .....:)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman