Gröndal SuperMoto Park

Ett tips i all välmening:
Om ni inte har jäkligt mycket folk som står bakom skulle jag råda er till att ta det lugnt i början så ni inte bränner allt krut direkt vad gäller träningsledare osv. Två dagar i veckan skulle kunna passa bra tror jag. Vi drar ner på tränignstiderna i Örebro i år just pga det...

Jepp, vi har det med i åtanke!
Jag har "hållit" i det med träningsledare vad gäller SMK Södermanland (cross/enduro) tidigare, och det är ju inte skitlätt att få folk att ställa upp.
Men det gäller att premiera sina träningsledare på, ett för dem tillfredställande sätt. Och det är ju lite sådant som måste lösas. Tiderna är ju som sagt preliminära.... Måste ju finnas bra uppslutning på träning annars kommer banan att nyttjas till så mycket annat som möjligt. Så det är upp till oss! Vilka tider kommer gälla i örebro?
 
Vilka tider kommer gälla i örebro?

Vi kommer att ha öppet tisdagar och lördagar samma tider som förut. Men det finns inget förbud på söndagar så när någon tar på sig att vara träningsledare eller ett stort gäng säger att de vill komma och köra kan vi hålla extraöppet.

Men nerdragningarna beror nog mer på att det var så dålig uppslutning på träningarna än träningsledarproblem för det funkade rätt bra förra året. Bättre om det kommer 4 st på lördag än 2 st på lördag och 2 st på söndag. :)
 
Kanske är smart att inte välja samma träningsdagar då.
Banorna ligger ju ändå ganska så nära varandra.
Jag kommer säkert träna mera om i G-dahl i så fall.
 
har ni tänkt er någon avgift för varje gång man tränar, har för mig dom sa på mötet i sommras att de skulle kosta ca 80:- för dom på crossbanan, själv kör ja trial uppe i skogen o e medlem i smk, men ja kommer absolut inte betala för att lulla i skogen,:arsele men iaf har ja oxå motard o de kommer bli superkul när banan e klar, där har ja inga problem iaf att lägga en slant för att köra,:tummenupp
 
har ni tänkt er någon avgift för varje gång man tränar, har för mig dom sa på mötet i sommras att de skulle kosta ca 80:- för dom på crossbanan, själv kör ja trial uppe i skogen o e medlem i smk, men ja kommer absolut inte betala för att lulla i skogen,:arsele men iaf har ja oxå motard o de kommer bli superkul när banan e klar, där har ja inga problem iaf att lägga en slant för att köra,:tummenupp

vet inte vad priset kommer bli just på den banan men på övriga banor brukar det vara mellan 200-300kr gången
 
Jag var uppe vid banan idag kollade in hoppen, ett är tillfixat och ser riktigt härligt hårigt ut !!!
Det kommer nog att falla Lennartsson i smaken !!
 
Jag var uppe vid banan idag kollade in hoppen, ett är tillfixat och ser riktigt härligt hårigt ut !!!
Det kommer nog att falla Lennartsson i smaken !!

Så ni slipper drabbas av bakslag senare kommer här texten i reglementet som beskriver hopp:

3.1 Hopp
Hopp och plattåhopp med en högsta höjd 2 meter är tillåtet. Dessa hopp ska göras så skonsamma som möjligt. Hopp får ej vara utformade som trappor. Whoop-de-doos” får ej finnas på SuperMotobanor. ”Waves” skall vara placerade i direkt anslutning till utgången efter en kurva. Ingen begränsning finns på antalet ”vågor”/”waves” som får finnas efter varandra. Banans hopp och landning får endast finnas på avsnittet med naturmaterial. Avståndet från landning till asfalt skall vara minst 15 meter.


Härligt att ni är igång :tummenupp
 
Så ni slipper drabbas av bakslag senare kommer här texten i reglementet som beskriver hopp:

3.1 Hopp
Hopp och plattåhopp med en högsta höjd 2 meter är tillåtet. Dessa hopp ska göras så skonsamma som möjligt. Hopp får ej vara utformade som trappor. Whoop-de-doos” får ej finnas på SuperMotobanor. ”Waves” skall vara placerade i direkt anslutning till utgången efter en kurva. Ingen begränsning finns på antalet ”vågor”/”waves” som får finnas efter varandra. Banans hopp och landning får endast finnas på avsnittet med naturmaterial. Avståndet från landning till asfalt skall vara minst 15 meter.


Härligt att ni är igång :tummenupp

kanske ska ändra örebros då!!!
 
Vi är medvetna om detta :näsblod :confused: Martin Holm var och förbesiktigade tillsammans med banbyggaren så vi bygger efter detta.:tummenupp
 
Vi är medvetna om detta :näsblod :confused: Martin Holm var och förbesiktigade tillsammans med banbyggaren så vi bygger efter detta.:tummenupp

Kanon !!
Ville inte komma med pekpinnar, bara hjälpa till :)
 
hur går de för er?

Jo det går fint!
Offroaddelen är färdigformad, men ska "stenplockas" och läggas på ett ytlager.
Asfaltsdelen har vi i veckan stakat ut och även kritat upp.
Sedan är det den befintliga delen av asfalt som ska breddas, och till det och till avåkningszoner körs det material på dagarna nu. Lär ha blivit 20 lass redan.
Jag var där i helgen med hoj för att provåka offroaden, och den blir riktigt sjysst! 1100m asfalt och 400m offroad blir det iaf.
 
Lite sent kanske men vi ska ha lite stenplockning och lite annat bus i helgen :tungan
Jag har lånat en grävmaskin från jobbet att små fixa hoppen plus gräva ner ett fiber skåp som står ivägen i en avåknings zon..

Ni som bor inärheten är välkomna:tummenupp
 
har ni någon beräknad tid att bli klara?
funderar på att sälja hjulen och bara köra cross istället pga ekonomin.

Men är den klar snart så kanske man kan lösa de:P
orkar inte åka ända till örebro varje gång.

Så om den inte är klar snart så finns det

Motardkit till salu. suttit på en yzf 426 f -01
 
Lite Uppdarteringar i tråden!
Arbetet i Gröndal fortskrider lagom fort och säkert framåt.
Vi kommer under nästa vecka få priser från tre olika företag vad gäller asfalt.
Vecka 32 finns med som ett bra alternativ för läggning. Jag lovar inget men det är som sagt ett alternativ...
Och när asfalten väl är på, ja då börjar vi brumma runt på banan:tummenupp.
Offroaddelen är i det närmaste klar, med lite finjustering samt en toppning med lite finare material, Avåkningszoner är fixade allt efter svemos önskan, och ska även de "bara" toppas med lite fin material. Jag återkommer med mer info så fort vi vet någe mera.

:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty
 
Lite Uppdarteringar i tråden!
Arbetet i Gröndal fortskrider lagom fort och säkert framåt.
Vi kommer under nästa vecka få priser från tre olika företag vad gäller asfalt.
Vecka 32 finns med som ett bra alternativ för läggning. Jag lovar inget men det är som sagt ett alternativ...
Och när asfalten väl är på, ja då börjar vi brumma runt på banan:tummenupp.
Offroaddelen är i det närmaste klar, med lite finjustering samt en toppning med lite finare material, Avåkningszoner är fixade allt efter svemos önskan, och ska även de "bara" toppas med lite fin material. Jag återkommer med mer info så fort vi vet någe mera.

:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

fan vad kul att höra.. men varför var du inte med i östhammar???
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top