Gröndal SuperMoto Park

Nyfiken-i-en-strut:

Hur löste ni finansieringen?

Har funderat i de banorna för Västerås MK's räkning men det är mkt pengar som ska ut samt att vi inte vet om Malmabanan får vara kvar.

Mvh Lasse
 
Nyfiken-i-en-strut:

Hur löste ni finansieringen?

Har funderat i de banorna för Västerås MK's räkning men det är mkt pengar som ska ut samt att vi inte vet om Malmabanan får vara kvar.

Mvh Lasse

Vi har tjatat hål i huvdet på komunen:fyllisar i ett antal års tid och till slut gav det utdelning :tummenupp

Sen får vi betala en hyra till komunen per år... överkommlig summa.
( som jag hoppas vi kan betala :confused: :näsblod )
 
Kanon... Låt nu den absolut bästa lokala crossåkaren bygga hoppen i hans smak så det verkligen blir en komplett bana.

Vi har inte någon tillräckligt bra cross-förare att tala om och förstå hur gigantiska dessa hopp kommer att bli!
Och det kommer att finnas minst 2 bra alternativ-spår i varje kurva.
Ska upp å testa banan med cross-hoj i veckan...

Nyfiken-i-en-strut:

Hur löste ni finansieringen?

Har funderat i de banorna för Västerås MK's räkning men det är mkt pengar som ska ut samt att vi inte vet om Malmabanan får vara kvar.

Mvh Lasse

Det är den tidigare nämda Johan som kommer att stå privat för banan, och det är även han som har go-carten på samma område. Jag har lovat honom vårat stöd med att träna där som satan, för då går det ju ihop sig:)
 
Last edited:
Vad är mest intressant?: att köra någon 3 torsd. cup typ den i Linköping, eller ska man göra 3 lördagars race?
Båda alternativen skulle vara någon form av enklare tävling, då man inte behöver övernatta, ta ledigt från jobbet 2 dagar mm.
Vi har börjat prata, undra och fundera lite om detta, så kom gärna med synpunkter!!!
Personligen tycker jag det är så mycket roligare när det kallas race än bara "vanlig" träning.
 
Det är ju många med mig som saknar upplägget som kördes vid Highlandcup. Tror dom flesta skulle se positivt på ett liknade upplägg!
 
torsdag-kvällar passar bäst för mig , men det är förstås svårare för de som har långt att åka .

kortedala mk kanske kan köra tre kvällsrace på team 13:s bana så att vi får lite geografisk spridning ??

# 36 Ola A.
 
Vad är mest intressant?: att köra någon 3 torsd. cup typ den i Linköping, eller ska man göra 3 lördagars race?
Båda alternativen skulle vara någon form av enklare tävling, då man inte behöver övernatta, ta ledigt från jobbet 2 dagar mm.
Vi har börjat prata, undra och fundera lite om detta, så kom gärna med synpunkter!!!
Personligen tycker jag det är så mycket roligare när det kallas race än bara "vanlig" träning.

Vore grymt!
Torsdagar blir kanon.

Vilka dagar kommer det att bli träning där?
Hur många dagar i veckan?
 
Vore grymt!
Torsdagar blir kanon.

Vilka dagar kommer det att bli träning där?
Hur många dagar i veckan?

Prel.
Tis. 17-20(utom då smedhalvorna har hemmamatch ca 7ggr.)
Tors. 17-20
Lör. 10-14
Sön. 10-14

Undantag kommer givetsvis att ske, men det är de tiderna som är tänkta.
Beror ju givetsvis lite på antalet tränande oxå.
 
Det finns en bild på banan ( en väldigt lös ritning ) som Robban Ekwall har lagt in .. på Träningstråden 2009 ( banor+ information )
 
Last edited:
hade vägarna förbi idag så svängde in och kikade lite.
ser nästan ut som en lerig crossbana nu iaf.
det är iaf framsteg :tummenupp

Beräknat att kunna köra i slutet på maj kanske???
 
tänkte på en sak.
medlemskap i svemo-ansluten klubb krävs på vissa banor (örebro t.ex) kanske även här?
jag bor i västerås men kommer mest att träna i e-tuna när den blir klar.
får man träna billigare om man är medlem hos er i e-tuna?
isf är det mer värt, än att vara medlem i staden där man bor trots att man inte ens har en bana där (crossbana iof, där man kanske kommer åka någon gång)
 
tänkte på en sak.
medlemskap i svemo-ansluten klubb krävs på vissa banor (örebro t.ex) kanske även här?
jag bor i västerås men kommer mest att träna i e-tuna när den blir klar.
får man träna billigare om man är medlem hos er i e-tuna?
isf är det mer värt, än att vara medlem i staden där man bor trots att man inte ens har en bana där (crossbana iof, där man kanske kommer åka någon gång)



Det är ingenting bestämt med varken träningsavgifter eller "rabatter" gällande gröndal ännu...
Det är heller inte ännu officiellt vilken klubb som kommer att ha banlicensen.
Men bra att börja bolla lite ideér angående detta.
Allt sådant kan gå att påverka ännu!
 
Prel.
Tis. 17-20(utom då smedhalvorna har hemmamatch ca 7ggr.)
Tors. 17-20
Lör. 10-14
Sön. 10-14

Undantag kommer givetsvis att ske, men det är de tiderna som är tänkta.
Beror ju givetsvis lite på antalet tränande oxå.

Ett tips i all välmening:
Om ni inte har jäkligt mycket folk som står bakom skulle jag råda er till att ta det lugnt i början så ni inte bränner allt krut direkt vad gäller träningsledare osv. Två dagar i veckan skulle kunna passa bra tror jag. Vi drar ner på tränignstiderna i Örebro i år just pga det...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top