Grönaste frågan om gsxr 1100, och ny på forumet

Cizzi

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
gsxr 1100
Hej på er alla hojjare!
Jag är nybliven motorcykel ägare (typ fem timmar) och heldålig på mek och allt sånt. Nu undrar jag var det är meningen att man ska fylla på motorolja på gsxr 1100. Jag har letat efter något som skulle kunna vara en oljetank men utan framgång.
Antar att många av er garvar gott åt tjejer som måste ha hjälp med allt, men det bjuder jag på - frågar man inget får man inget veta!

Tack!

Cizzi skrev:
2205891 Hej på er alla hojjare!
Jag är nybliven motorcykel ägare (typ fem timmar) och heldålig på mek och allt sånt. Nu undrar jag var det är meningen att man ska fylla på motorolja på gsxr 1100. Jag har letat efter något som skulle kunna vara en oljetank men utan framgång.
Antar att många av er garvar gott åt tjejer som måste ha hjälp med allt, men det bjuder jag på - frågar man inget får man inget veta!

Tack!
Det lilla locket på höger motorkåpa.
Nivån kollar du i det lilla glasfönstret längst ner på samma motorkåpa, med hojen ståendes rakt, inte lutad på sidostödet.

PS: Välkommen till dårarnas paradis! :banana

Last edited:
Grattis till en snygg hoj & välkommen.
Lägg upp en bild på hojen så vi får se skönheten.

Sånt kan hända. Alla va vi gröna en dag. Man lär sig av sina misstag :) i ditt fall genom att fråga haha

Cizzi skrev:

Tack!

hello!
och om du byta olja så sitter oljefiltret framtill på motorblocket bakom avgaskrökarna, o oljepluggen på oljetråget mitt under motorn :tummenupp

HAHAHAHA fy fan va illa. Så fort det är en tjej som frågar "dumma" frågor så är alla jättesnälla och förstående.

Hade en kille ställt samma fråga hade han blivit dumförklarad!

Varför kan vi inte vara såhär trevliga mot alla på forumet?! :)

Hej och välkommen förresten. Trevligt att ha dig här och att grabbarna över mig här hjälpte dig med ditt problem.

Cizzi skrev:

Tack!
Svar har du fått.

Men grattis till ett bra köp.
Coolaste sporthojen som finns. :Bugar
Kika gärna in i GSXR1100-tråden nån gång, och släng upp lite bilder på nyförvärvet.
Årsmodell vill vi också veta.

MestHemlig skrev:
2206923 HAHAHAHA fy fan va illa. Så fort det är en tjej som frågar "dumma" frågor så är alla jättesnälla och förstående.

Inte om han också köpt en Gsxr1100.

Folk med bra smak, blir väl bemötta. :tummenupp

Skaffa dig en brutalgixxer du med, så ska du se att solen kommer lysa på dig med. :)

MestHemlig skrev:
2206923 HAHAHAHA fy fan va illa. Så fort det är en tjej som frågar "dumma" frågor så är alla jättesnälla och förstående.

Hej och välkommen förresten. Trevligt att ha dig här och att grabbarna över mig här hjälpte dig med ditt problem.

Vem vet vem som är kille eller tjej då? Är allt man läser sant? Snuttan är ju mitt "tjej-alias"... Eller??? :tuttar

Hej å välkommen! :hej
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum :fakta

Grattis till en grym kulthoj! Vårda den väl och släng upp bilder på den! :tummenupp

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back