Gröna pixlar som simmar runt i min LCD

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Har sökt runt på nätet efter forum med svar på min fråga men hittar inget, så jag vänder mig till den allsmäktiga kunskapen på SH.com. Om det inte passar här så får väl en moderator ta bort tråden...

Har en samsung LE40M7 LCD-tv som nyligen började bete sig lustigt. Det simmar lixom runt massa gröna pixlar i bilden. Detta gäller oavsätt om jag har tv, dvd eller PC som bildkälla (vilket innebär att det inte är källan det beror på). Det verkar inte vara några fasta pixlar som är gröna utan det varierar hela tiden (mao inga döda pixlar). Problemet uppträder i stort sett hela tiden men ibland försvinner det för kortare stunder. Det är över hela bildytan och dom gröna pixlarna tycks följa vissa färger. Speciellt i gränser mellan svart/mörkt och andra färger uppträder problemet. Dessutom ändras antalet gröna pixlar om jag ändrar inställningar för färg (dynamisk, film, varm, sval osv.)

Kan någon berätta för mig vad det handlar om och om jag kan lösa det på något sätt?

Kollat kontrast inställningar ?

Vet att min proj kunde göra liknande då den var dåligt inställd eller lampan var på väg o ta slut.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti