Gröna Larver.

bluebear

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
21 växlad
Tjena.

Har upptäkt att det kommer fram görna jävla larver mellan disken och spisen, vet att det är äckligt men hur fan får man bort dom är det nå medel man ska använda eller?? har försökt att dra ut ugnen för att rengöra båkom den men vill inte hålla på utan hyresvärdens tillstånd.
Sen undrar ja vad det bro på att dom kommer fram, fukt eller??

"borra" ? :gnissla

Näe men ring hyresvärden får han fixa det.

Nu vet jag inte vad du har för hyresvärd, men många har försäkring som gör att du som hyresgäst själv kan ringa Anticimex eller liknande företag (det hyresvärden har avtal med) så kommer de och fixar det kostnadsfritt. Kolla upp. Det brukar kunna sitta en informationslapp i portuppgång eller liknande (papperslapp alltså, inte en same).

Sen att rulla ut spisen borde inte vara något problem eller något du inte får göra om det är en vanlig klassisk och inte något inbyggt. Brukar vara hjul baktill och fötter fram så lyft lite försiktigt och dra ut den bara.

Nu vet jag inte vad du har för hyresvärd, men många har försäkring som gör att du som hyresgäst själv kan ringa Anticimex eller liknande företag (det hyresvärden har avtal med) så kommer de och fixar det kostnadsfritt. Kolla upp. Det brukar kunna sitta en informationslapp i portuppgång eller liknande (papperslapp alltså, inte en same).

Sen att rulla ut spisen borde inte vara något problem eller något du inte får göra om det är en vanlig klassisk och inte något inbyggt. Brukar vara hjul baktill och fötter fram så lyft lite försiktigt och dra ut den bara.

Fan va kung då har jag något att göra imorgon i så fall.
Dom flesta vet vem hyresvärden är i den här staden och han är väl inte känd för att vara den snabbaste heller. men jag har bott i lägenheten strax över 4 år nu och har aldrig haft problem med nått förns nu, kan det vara värmen eller??

jag har bott i lägenheten strax över 4 år nu och har aldrig haft problem med nått förns nu, kan det vara värmen eller??
Möjligt, kan vara att något hamnat bakom spisen som gett något kryp bra förhållanden för att lägga ägg där. Svårt att säga när man inte vet vad det är för sorts larver.

En sak till gällande spisen. Normalt så ska sladden vara tillräckligt lång för att du ska kunna dra ut hela spisen utan problem, men det kan ändå vara värt att kika ned bakom den när det är ett par decimeters glipa. Bara för att se så inte sladden fastnat så du inte riskerar att dra sönder något. Extra noga om den är lite tung att dra ut.

spisen kan sitta fast i en stålvajer som sitter mellan spisen och väggen. (som är kortare än nätsladden).

fyra år utan att rengöra bakom spisen? Ingen förrutom jag som tycker det låter lite "småäckligt"?

Minns det fanns åtgärdstider (antal dagar innan problem ska vara löst) för vissa problemtyper innan du som gäst får ta in utomstående företag (tex Anticimex) och enkelt fakturera värden efteråt. Detta eftersom de räknades som hälsofara eller liknande. Kan ju vara värt att kolla upp om problemet finns i dessa listor om hyresvärden är allt för slö. Checka isf hyreslagen.

fyra år utan att rengöra bakom spisen? Ingen förrutom jag som tycker det låter lite "småäckligt"?

Eh, jo. Ett par ggr om året är nog lite vanligare. Skulle tro att det frodas mer än bara små gröna saker där bakom.

Marie-Louise & Marléne skulle kanske kunna hjälpa med råd om hur man sköter ett hem? :Bugar

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    30.5 KB · Visningar: 40
Last edited:
annat var det förr.. då löste sig sådana här husbestyr med DDT :näsblod

näe, men hyresvärd / anticimex, kan vara en fuktskada som dessa rackare gjort till sitt hem, eller... så var det bara några som åkte snålskjuts med salladen du hade på diskbänken häromdagen. :D

Nja äter inte sallad direkt men men. Jag drog ut spisen och det var bara en elkabel som gick från den till väggen och ingen vajer eller nått. För övrigt så var det kanska fint bakom då jag är noga med att torka rent efter mig när jag har lagat mat. Har aldrig sett dom där larverna förut under dom åren ja har bott i lägenheten så ja vet inte vart dom kommer ifrån.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!