Gröna gruppen, ok att gasa på lite?

grok

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
gsxr 1000 k7
Grymt sugen på att köra på Knutstorp på onsdag. Nu fanns det visst bara plats i grön grupp, hade väl egentligen tänkt mig röd eller något. Har aldrig kört ett SSEMSE-arr tidigare, så jag undrar om det brukar tillåtas omkörningar åtminstone på rakan i grön grupp? Enligt hemsidan ska det göras det om instruktören tycker så, men vad brukar han tycka??:va

obs, det är inte jag som är snabb, det är min hoj som är det

Folk som tokgasar på rakorna för att sen snigla sig igenom kurvorna är bland det mest irriterande som finns. Så har du aldrig kört med ssemse och kanske inte ens kört bana innan hör du definitivt inte hemma i röd grupp. Grön grupp tillåter så vitt jag vet omkörningar på rakorna, vilket passar de med mindre erfarenhet av bankörning.

Nu förstår jag att ni fick en liten konstig bild av hur jag kör, det jag undrade var om man behövde ligga i karavan och köra sakta i grön grupp. Har inte kört med SSEMSE innan (men däremot smc), så det var därför jag frågade. Det är svårt att ställa en sådan fråga utan att framstå som en idiot och nybörjare men det är ju 1300kr som ska läggas ut trots allt.

Men ok, jag chansar på att det funkar, måste betala nu..

Jag förstår helt å hållet vad du menar (kommer själv att köra i grön grupp onsdag).
Det går helt ok att gasa hur man vill om det är fritt framför, kommer du ifatt långsammare förare är det bara att hålla igen och visa extra hänsyn!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8