grön så det står härliga till

fläderblomst

BARNVAGNAR!!!
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
CBR 1000RR
Då var det dags för ännu en gröngöling att ställa in sig i ledet. Tog min första körlektion idag (första gången någonsin som jag satt på en startad hoj). Ler fortfarande åt mina första stapplande steg på en hoj trots att dagens lektion endast bestod av start/stop o lite annat med en högsta fart på hör o häpna 40 km/h!! :banana

Nåväl, siktar på kortet mot slutet av sommaren. Hoj blir det inte förrän nästa år så man kommer förmodligen att bygga upp abstinensen över vinterhalvåret. :gnissla

Ha de kaga & glad midsommar på er :fyllisar

/fläderblomst

Jag kan bara gratulera :fyllisar

Kommer själv ihåg känslan hur det var att brumma iväg för första gången på en :squid för en sådär 15år sedan... en känsla jag aldrig kommer att glömma :)

Kittlade riktigt gott i magen :hoppskrat

Åka hojj är det finaste en människa kan göra, du har tagit ett bra beslut i ditt liv! Lycka till med lappen samt en glad midsommar till dig!

Kommer också ihåg känslan första gången man körde. Vingligt och lite rädd var man.

Kommer också ihåg att jag tänkte "det här är väl ungefär som en cykel med motor" så jag vred på styret när jag skulle svänga, eller rättare sagt, försökte vrida på styret och svängde knappt någonting alls. Som sagt, första gången jag körde, det var innan man fattade att man skulle använda kroppen lite mer :)

Hur som helst, bra val och trevlig midsommar! :tummenupp

Edit: JÄTTEkonstig svenska

välkommen

fläderblomst skrev:
2255481 Då var det dags för ännu en gröngöling att ställa in sig i ledet. Tog min första körlektion idag (första gången någonsin som jag satt på en startad hoj). Ler fortfarande åt mina första stapplande steg på en hoj trots att dagens lektion endast bestod av start/stop o lite annat med en högsta fart på hör o häpna 40 km/h!! :banana

Nåväl, siktar på kortet mot slutet av sommaren. Hoj blir det inte förrän nästa år så man kommer förmodligen att bygga upp abstinensen över vinterhalvåret. :gnissla

Ha de kaga & glad midsommar på er :fyllisar

/fläderblomst

välkommen mvh cbx nordberg :yoparty

Jag avundas dig! :mad:

Du har en av de roligare upplevelserna kvar i livet - att köra från uppkörningen med ett leende som sträcker sig mellan öronen!

Liksom den första gången man fick "komma till" - så är detta en härlig upplevelse!

Jag hatar dig, bara så du vet! :tungan

Välkommen! :)

Hade samma känsla för bara en månad sedan ungefär. Hade aldrig ens kört moppe med växlar innan dess.
Första gången man åkte iväg var helt otrolig. Sicken underbar känsla :banana

Nu har det blivit ca 75mil och en uppkörningstid på onsdag. Kuggar säkert men då testar jag bara en gång till. Mest konkörningen jag är rädd för.
Hittills har det kostat mig:

Teoriprov x2 = 360kr
Mcbok - beg = 150kr
Övningskörningsväst = 300kr
Handledarkostnad = 120kr
Betala uppkörning = 840kr

Totalt = 1770kr

Så jag skulle råda dig att försöka köra så mycket privat som möjligt. Hos körskolan kan det annars sluta riktigt dyrt;)

Ang nybörjare

hej på er alla o glad midsommar för det första!

en fråga till den som vill svara?

jag är ju 50 o har haft uppehåll i hojlivet i ca 25 år så jättegrön är man väl inte men känner ändå för att skriva av mig lite?

har märkt själv i förfjol körde jag max 50 km tim,som återfallare jag kom i gång sent på säsongen så då blev det bara 80 mil körda, i fjol vart man igång i skaplig tid på säsongen och nu kommer jag upp i 70 på landsväg ,
nu i år är det följande som har skett med mig 90 - 110 är inget problem längre jag vet inte varför men känner mer för att dra på lite när tillfälle gives
är detta ett vanligt mönster att man blir lite tuffare med tiden på mc ??
kan vara kul o höra andras versioner?

sen läste jag någon om detta med att styra hojen har märkt att det sker med nån form av automatic vanlig landsväg är bara sitta o typ vrida lite på kroppen så styr hojen direkt lite styrjobb är det ju i rondeller så jag försöker o träna rondellkörning ofta . ja det var detta jag har funderat på . ha en bra dag på er alla,
mvh cbxnordberg :yoparty :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...