Gräv Bort Skåne

The-PatriX skrev:
Mig veterligen så hade det behövts lag på att ha med en flaggvakt när ni ska köra bil på vintern. :tungan
Precis!
Att köra bil i Skåne kräver tålamod då mer än halva befolkningen verkar bestå av pensionärer med knapp ledsyn.
Att gå ut i väggrenen är tydligen förenat med livsfara och inget man får uppleva förrän norr om Jönköping.

The-PatriX skrev:
1. Ahahaha, försvann minnet med stormen?

2. Skåningar kan inte köra bil. Varför förstår ni inte att det blir halt när det snöar?
Även ni har snö, lär er :7peta.

3. Rätt kul när det diskuterade huruvida det skulle vara lag på vintersulor, många skåningar som tjaffsade emot. Mig veterligen så hade det behövts lag på att ha med en flaggvakt när ni ska köra bil på vintern. :tungan

1. Nej jag lyssnade inte på dig direkt. :)

2. Jag kör inte bil, jag vet att is är halt, många tror att deras nya bil med antisladd funkar mot is, dom lär sig sen.

3. Jaså? Vet inte jag nånting om, har la varit lag på det hur länge som helst?

Solid snake skrev:
1. Nej jag lyssnade inte på dig direkt. :)

2. Jag kör inte bil, jag vet att is är halt, många tror att deras nya bil med antisladd funkar mot is, dom lär sig sen.

3. Jaså? Vet inte jag nånting om, har la varit lag på det hur länge som helst?

1. "ok" :rolleyes:

2. Jasså? Lär man sig köra så är det inte så svårt. Se bara på norrlänningarna i en by kallad "Gällivare" där pressar dom angiven hastighet * mycket mera utan att sladda av (varit där måååånga gånger). Min bil har inte antisladd och har blanka sommardäck, ändå så kan jag köra på is. :va??

3. Nepp, kom för några år sedan när ni krashade så mycket :rofl

The-PatriX skrev:
2. Jasså? Lär man sig köra så är det inte så svårt. Se bara på norrlänningarna i en by kallad "Gällivare" där pressar dom angiven hastighet * mycket mera utan att sladda av (varit där måååånga gånger). Min bil har inte antisladd och har blanka sommardäck, ändå så kan jag köra på is. :va??

Dom kör för fort kanske? Du kanske kör sakta? Det gör inte dom....

Jag kör t.o.m mc på vintern, körde inte o trillade, körde dock max i 25-30 till affären, blanka däck på hojen.

Solid snake skrev:
Dom kör för fort kanske? Du kanske kör sakta? Det gör inte dom....

Jag kör t.o.m mc på vintern, körde inte o trillade, körde dock max i 25-30 till affären, blanka däck på hojen.

Ja du säger det, att ni kan inte handskas med halt väglag :hihi

The-PatriX skrev:
Ja du säger det, att ni kan inte handskas med halt väglag :hihi

Kör man sakta så är det inte så svårt att inte krocka, men här kör dom fort så är det en annan femma, folket här tänker inte på att det e halt, inte alltid vi får snö här.

Vissa vintrar så är det kanske snö en dag o sen borta, mest minusgrader.

Solid snake skrev:
Kör man sakta så är det inte så svårt att inte krocka, men här kör dom fort så är det en annan femma, folket här tänker inte på att det e halt, inte alltid vi får snö här.

Vissa vintrar så är det kanske snö en dag o sen borta, mest minusgrader.

Det där är stockholmsväder du beskriver nu, snöstorm ena dagen med sikt på 10meter, och regn dagen efter och nästa barmark!

Jorå snö får ni :), därför man ska ha vinterdäck :)

The-PatriX skrev:
Jo nog fan är det dags att gräva bort dom där skabbiga Skåne typerna från Sverige!

Just det, har bevis på att ni är skabbiga :mad:

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,64963640_852__,00.html

:arsele
Snälla sluta tjafsa med The Patrix, han bevisar om och om igen hur obegåvad han är. En Stockholmare i sin allra värsta skepnad, som en stor fiskmås, skriker skränar och skitar ner. Konstigt att 08:or får dåligt rykte i resten av landet.... not...

Dessutom har han öppet mer än en gång bevisat på detta forum att han är fullkomligt obegåvad. Ta bara det där med tejpen...

Om man inte ens kan skilja på Skåne och Blekinge kan man knappt ha varit utanför murarna på det ställe där han förhoppningsvis sitter inspärrad på obestämd tid.

Han dyker alltid upp och argumenterar om hur dåligt vi skåningar kör när det är vinter och han har förmodligen ingen aning om hur det är att köra här nere på vintern. Hurvida han har antispinn på sin CP truck vet jag inte men det verkar inte troligt.

Pungt [tm)

Maverick_ou812 skrev:
Nä. Och du blir inte hitbjuden heller. :tungan

Skiter väl ja i! Ska åka förbi er med nya bilen iallafall... Plattan mot mattan ända till småland är det som gäller!!!

:)

Maverick_ou812 skrev:
Snälla sluta tjafsa med The Patrix, han bevisar om och om igen hur obegåvad han är. En Stockholmare i sin allra värsta skepnad, som en stor fiskmås, skriker skränar och skitar ner. Konstigt att 08:or får dåligt rykte i resten av landet.... not...

Dessutom har han öppet mer än en gång bevisat på detta forum att han är fullkomligt obegåvad. Ta bara det där med tejpen...

Om man inte ens kan skilja på Skåne och Blekinge kan man knappt ha varit utanför murarna på det ställe där han förhoppningsvis sitter inspärrad på obestämd tid.

Han dyker alltid upp och argumenterar om hur dåligt vi skåningar kör när det är vinter och han har förmodligen ingen aning om hur det är att köra här nere på vintern. Hurvida han har antispinn på sin CP truck vet jag inte men det verkar inte troligt.

Pungt [tm)

:hej

Synd bara att du inte förstod vad jag menade med Blekinge :pangihuve.
Mja, tejp? Vem bryr sig, inte jag i alla fall faktiskt, eller jo tydligen du :arsele

Men ni kör ju dåligt, eller är alla medierna här uppe sammansvurna i en gigantiskt konspiration och rapporterar om falska traffikolyckor var och varenda vinter? Man ska faktiskt inte underskatta väglaget eller överskatta sin egna körförmåga.

Nej, CP-Trucken har inte antispin eller något liknande förutom ABS + lite andra bekvämligheter man kan hitta, den andra bilen däremot ruvar på allt.
Sa jag inte det det på sidan innan :va.

Det snöar ju även i Skåne faktiskt, så vinterdäck dubb eller dubbfritt, erat val, rekomenderar dubb eftersom det biter bättre på is än utan dubb.
Vi har mer eller mindre exakt samma väder som ni har, och vi kör med vinterdäck :banana

Last edited:
The-PatriX skrev:
Å det där ska komma från skåningen som är inblåst att han inte ens vet vad 1337 betöd tills jag förklarat.

:arsele :7peta

Skulle 1337 vara allmänbildning menar du? Inse att datanördslang är löjligt ointressant och töntigt... :7peta :hihi

Jag tycker det är kul att läsa vad ni skriver... :D Sen tycker jag nästan inte om nån... Men jag tycker många här på SH är jäkligt roliga eller verkar jäkligt roliga... :tungan

Sen om skåningar och stockholmare snackar fördjävligt det är en annan sak! Ni tycker iaf alla om motorcyklar det är ju bevis på att varken skåningar, stockholmare eller norrlänningar är helt lost!!! :fyllisar

kurr kurr

Men nu har de flesta missförstått mig, skåne borde grävas bort ifrån Sverige för att vi ska SLIPPA snön som ni där uppe tvingar på oss! Jag antog att det var självklart när jag skapade tråden... :arsele

:hihi :hihi

*/ ?>
Back