Gräsbana i Löhammar

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Dags för Löhammarsrejset igen (strax söder om Östhammar). Onsdag kväll 25/7. Tävlingarna börjar vid 19-tiden (anmälan för förare m.m. tidigare - se Östhammars MKs webb...).

Förberedande arbetsdag nu på söndag från kl 9.
 
Är det fint väder så är Löhammarsracet ett måste, det brukar vara riktigt trevligt! Men är det sånt här jävla pissväder som det är nu så är det tveksamt om jag kommer..
 
Går det att få en väderrapport imorgon runt 16-17? :)

Just nu är det mulet, men inget regn hittills och det ser lovande ut.
Edit: 16:25 ca och solen skiner mellan lätta moln...

Vad är Löhammarrejset??

Tävling på gräs/stubbåker med olika ekipage: cross/enduro, sidvagn och quad (kanske finns andra klasser också - förr körde man mycket med vanliga hojar på gräs). Det sker några kilometer söder om Östhammar längs 76:an (vid ett kalhygge som man knappast kan missa, svänger man av skyltat mot Löhammar).
 
Last edited:
SMHI at your service.

http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=5236

Du får välja lämplig ort själv. Tipsar om Östhammar. :tungan

Ser förhållandevis hyfsat ut, åtminstone hittills. Sidan uppdateras i morgon bitti.

Jorå, jag brukar kika in på SMHI.se dagligen. Men en prognos från en som bor i närheten av banan är ju aldrig fel!

TomK skrev:
Just nu är det mulet, men inget regn hittills och det ser lovande ut.
Edit: 16:25 ca och solen skiner mellan lätta moln...

Tackar!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top