Har ett underligt litet problem med hojen. Om jag drar fullgas en dryg flygande km eller så tappar ibland hojen plötsligt orken. Slår jag då av och kör lugnt en kort stund går hon bra igen på fullgas. Hade även detta problem innan turbokonverteringen, då med RS36
r.
Har med "vaporlock" i åtanke blåst ur tankavluftningen som inte verkar blockerad, även om den verkar ganska tight. Det händer ibland att det piper lite om tanklocket efter en tur, men det brukar dröja en stund efter att man stannat innan det börjar.
Kan det vara något annat eller är tankavluftningen en trolig bov?
Kranen ställer jag numera i PRI-läget eftersom den väl annars skulle stänga vid ladd om vacuumslangen var kopplad till en förgasare.

Har med "vaporlock" i åtanke blåst ur tankavluftningen som inte verkar blockerad, även om den verkar ganska tight. Det händer ibland att det piper lite om tanklocket efter en tur, men det brukar dröja en stund efter att man stannat innan det börjar.
Kan det vara något annat eller är tankavluftningen en trolig bov?

Kranen ställer jag numera i PRI-läget eftersom den väl annars skulle stänga vid ladd om vacuumslangen var kopplad till en förgasare.