GPZ XX0 R, vad skall man se upp med ?

Ett stycket GPZ 900 R 88:a inköpt.. lite kosmetiska skavanker.. men går fint i motor och låda, tog just premiärturen i min ägo och jag är helnöjd !
 
Shogo skrev:
min polare e betydligt lättare än mig, jag kunde inte känna några tendenser till vobbel överhuvudtaget. Jag vågar å andra sidan inte släppa styret förrens stödet är nere :)
Jag tror jag skall lägga ett bud iallfall, om inte annat så får jag lära mig hur man byta lager ;)

Styrlager glapp och felmängd olja i gaffeln är vanligast till nämnda styr fladder.
Avhjäps med service på dessa samt montera en ställbar styrdämpare.
Jag har haft ett par stycken 900 or, kanon hoj.
den senaste hade rullat 13000 mil när jag sålde den, sedan har den rullat minst 5000 mil till med 2 andra ägare.......
Det jag gjorde var att byta topp och cylinder från en -88 RX 1000, samma motor fast större, portad topp, 4-1, rs 36 or, 128 hk på slangen. då hade motorn rullat 10500mil, spännanordningen till balansaxeln till manuell spänning, dom slackar i gummilåsningen och kan rassla duktigt på höger sida.
 
tassen skrev:
Styrlager glapp och felmängd olja i gaffeln är vanligast till nämnda styr fladder.
Avhjäps med service på dessa samt montera en ställbar styrdämpare.
Jag har haft ett par stycken 900 or, kanon hoj.
den senaste hade rullat 13000 mil när jag sålde den, sedan har den rullat minst 5000 mil till med 2 andra ägare.......
Det jag gjorde var att byta topp och cylinder från en -88 RX 1000, samma motor fast större, portad topp, 4-1, rs 36 or, 128 hk på slangen. då hade motorn rullat 10500mil, spännanordningen till balansaxeln till manuell spänning, dom slackar i gummilåsningen och kan rassla duktigt på höger sida.

Låter bra det ! , Trimmning tror jag inte blir aktuellt på ett tag, känns som de 115 originalhästarna kommer skrämma livet ur mig för ett tag framöver :)
 
Kul! :tummenupp

går också i tankar på denna hoj.
dock är jag mer villig till att krypa ner till en 600cc för både jag och min tjej ska köra.

vad får du betala i försäkring för 88´an ?
 
En sjukdom som de här hojarna har är att de har kassa ventiler orginal, många har fått bytt efter 3000-5000mil
 
Tjockisbulle: Jag betalar 2924/år för halvförsäkring. Vad jag vet finns inte GPZ´n som 600:a men GPX:en finns.

Lam-kaka: Vet inte om det är bytt på min, men den har gått nästan 7000 nu (om man ska tro mätaren).. känns/låter som den e frisk dock :). Framtiden får utvisa hurvida så är fallet eller inte.

Har ju nu haft tillfälle och puttra omkring lite, och jag trivs väldigt bra i sadeln, mer effekt finns än vad jag vågar utnyttja änsålänge.
 
Shogo skrev:
Tjockisbulle: Jag betalar 2924/år för halvförsäkring. Vad jag vet finns inte GPZ´n som 600:a men GPX:en finns.

Lam-kaka: Vet inte om det är bytt på min, men den har gått nästan 7000 nu (om man ska tro mätaren).. känns/låter som den e frisk dock :). Framtiden får utvisa hurvida så är fallet eller inte.

Har ju nu haft tillfälle och puttra omkring lite, och jag trivs väldigt bra i sadeln, mer effekt finns än vad jag vågar utnyttja änsålänge.

GPZ600R finns eftersom jag har en 85a :) men tror bara de fanns i de tidiga modelerna 85,86
 
Lam-Kaka skrev:
En sjukdom som de här hojarna har är att de har kassa ventiler orginal, många har fått bytt efter 3000-5000mil
Det där åtgärdades någon gång under de tidiga åren. Enligt uppgift utan att Kawasaki någonsin erkände att det fanns ett problem.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top