GPZ kammar?

kawasaken

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Kawwasaki Z1000
Jag har en Z1000j1 som ska genomgå en förvandling, till vad får vi se?
Eftersom jag är helt blå :confused:när det gäller motorer behöver jag hjälp med Vilka GPZ kammar jag ska kasta i den? År, kubik, vad mer måste göras vid byte ....?
Tanken är att det ska gå åt caferacer!
Men först vill jag fixa motorn, sen blir det elen och sen går jag på designen.
Hare och kanin!!

kolla tidigare z1000 modeller borde passa .nästan säker dock ej helt hundra.
Har nya 1166cc kolvar komplett +med toppackning 81-82 dock ingen färdigborrad 1100 cylle
(obs alla Z J modeller har runt kamkedjespännar hål i cyllen )har beggade 1100 kolvar o cyl+annat godis

:banana Låter som snus det!
Kommer att börja riva motorn nu i helgen, sen börja och sätta ihop den.
Skulle gärna uppdatera hela, men får jag den tät och med lite mer klös i så är jag nöjd.
Väntar in bytet av kammar lite eftersom jag ev har en GPZ på gång. Då behöver jag ju inte fixa den här utan tar då GPZ och bygger på.
Men bra att vet var det finns lite bra att ha grejor :tummenupp.

Ju mer man är ute och kollar på delar och motorer, kammar och förgasare....:gråta
Frågorna haglar över en!! Som min bror brukar säga "det man inte kan, får man lära sig eller så får man skita i att lära sig för det är alltid någon annan som kan"
Min fråga just nu var ? Vad betyder det i praktiken att Konvertera en kedja, eller det kanske ska vara drev, från 630 till 530 ?? och vilka drev och vad är det som gör vad eller hur!?

det krävs givetvis fram o bakdrev o kedja ,men ska du ha bredare bakfälg osv så finns det lit olika framdrev att välja på inte bara kuggstorlek . 530 är en mindre lite mer lättrullad kedja(lättas en en utan o x osv ringar)=
mycket smörj o klet, men märkbart mer lättrullad =effekt
pm mej om du vill

snygg bild på min motorcykel (min lite moddad förstås) o visst passar tanken rak på

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!