GPZ dör vidhöga varv!!!

turboherbert

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
GPZ 750
Hej har en gammal gpz (83) skulle gärna vilja höra några förslag vad det kan vara förnågot den bara surar ihopp när man gasar på det går att lura upp den men det krävs teknik !!!

har fullständigt servat hojen ,har haft av förgasarna xxx antal gånger. Fungerar perfect ,, tycker att jag kollat det mesta ,, har lämnat in den på service dom tror att det är något el fel (men jag btycker inte att känns som det ) !!!

vill ut och köra !!!!!undefined :confused:

Last edited:
Tändkablar,tändhattar.tändstift,glappkontakt,för tajt ventilspel,skit i förgasarmunstycke tex.
Om du inte har mixtrat med något som kan påverka bränsleblandningen tex
dynojet/separata luftfilter/el liknande.

stordrulen skrev:
Tändkablar,tändhattar.tändstift,glappkontakt,för tajt ventilspel,skit i förgasarmunstycke tex.
Om du inte har mixtrat med något som kan påverka bränsleblandningen tex
dynojet/separata luftfilter/el liknande.

dom på verkstaden sa att luftfilter gumina läckte så dom satte på openair filter, det var min första tanke att det var det som strulade till det, men dom säger att den gick lika dåligt innan , och dom säger att dom har styckat förgasarna.

Jag antar att det sitter vacumförgasare på din hoj,då blir det bara skit om man trixar med andra luftfilter.
Din förgasare är gjorda för orginal filter+orginal luftburk.

Tro mig jag vet,blir snart tokig på mina separata luftfilter.
Ska fixa en orginal luftburk+filter till vintern till min.

turboherbert skrev:
Hej har en gammal gpz (83) skulle gärna vilja höra några förslag vad det kan vara förnågot den bara surar ihopp när man gasar på det går att lura upp den men det krävs teknik !!!

har fullständigt servat hojen ,har haft av förgasarna xxx antal gånger. Fungerar perfect ,, tycker att jag kollat det mesta ,, har lämnat in den på service dom tror att det är något el fel (men jag btycker inte att känns som det ) !!!

vill ut och köra !!!!!undefined :confused:

har hört att det är något runt förgasarna som brukar strula, kommer inte på vad det är, kan vara någor membran eller liknande

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT