GPX600R - skit eller?

Det är en antik Kawasaki. De spottar topplockpackningar och smackar upp ventilsäten på löpande band. Jag hade inte köpt en. Den första generationen CBR600 är mycket bättre, men kostar mer. Sen är det såklart inte mycket från 1988 som ser mycket ut för världen. FZ600 är iofs rätt coola.

Edit: ELler var det ventilerna som blev trattkantareller? :va

Jag vet att de har det ryktet men efter att ha ägt en del 80tals kawor kan jag konstatera att jag har åtminstone inte stött på det. Jag tror att problemet mest uppstod på Gpz600:an

Fz600:an är helt klart en cool maskin förvisso, men en smula liten för smak

Om man läser på forum så har alla Kawaskaki från 80-talet problem med läckande ventiler. Detta stämmer inte. Det är främst GPZ 750 som har det problemet, även GPZ 900, dock är problemen inte så omfattande som de flesta tror.
GPX 600 är absolut inte skit. Rullar hur många mil som helst om man bara sköter den, precis som med alla andra hojar.
Jag har för mig att serviceintervallet för ventilerna är 1200 mil.
Det är ju en betydligt sportigare hoj och roligare när det svänger än en gammal järnhäst och inte ens en järnhäst har ju skottsäkra motorer.
Verkar den bara vara skött skulle inte jag vara rädd för att köpa en.

Gpz600 hade också dessa ventil problem tyvär , det hade min haft som jag köpte.....förövrigt sämsta skit hojen jag har ägt också tyvär(mycket strul), byte sedan till en cbr600 92 och var hur nöjd som helst med bytet, sen vart det aprilia för hela slanten :) som hade allt som cbr600 hade + mycket till.

Sen har jag en kusin som hade en gpx600 som också ventilerna gick ner sig på.

Säger som vissa andra leta någon annan hoj istället.... jag skulle inte änns ta imot en gpz600r/gpx600r om jag fick pengar för det.

cbr 600 f1 is the shit om du ska ha en billig hoj som går att classica-försäkra. De går långt och felfritt utan att gå sönder. Jag gav 13 för min i vintras och då var nästan alla slitdelar utbytta.

Gpz600 hade också dessa ventil problem tyvär , det hade min haft som jag köpte.....förövrigt sämsta skit hojen jag har ägt också tyvär(mycket strul), byte sedan till en cbr600 92 och var hur nöjd som helst med byte

Jämför du Hondan mot en Kawa som är mer än 5 år äldre, hur tänker du då? Utvecklingen stod inte stilla på 80-talet, även om det är länge sen.

Problemet med Kaworna, som Lelle på Kalmar MC-service berättat för mig, är att de "bygger på, på ventilerna". Om man inte kollar ventilerna inom serviceintervallet så blir ventiltiderna för små och sätena blir dåliga. Sköter man bara hojen så är det inga problem. Tro mig, inte ens en misskött Honda går hur länge som helst.

Till trådskaparen: Fråga om ventilerna är kollade, eller fråga om han vet serviceintervallet för dessa. Är ventilerna bara kollade så går den hur långt som helst.

Jämför du Hondan mot en Kawa som är mer än 5 år äldre, hur tänker du då? Utvecklingen stod inte stilla på 80-talet, även om det är länge sen.

Problemet med Kaworna, som Lelle på Kalmar MC-service berättat för mig, är att de "bygger på, på ventilerna". Om man inte kollar ventilerna inom serviceintervallet så blir ventiltiderna för små och sätena blir dåliga. Sköter man bara hojen så är det inga problem. Tro mig, inte ens en misskött Honda går hur länge som helst.

Till trådskaparen: Fråga om ventilerna är kollade, eller fråga om han vet serviceintervallet för dessa. Är ventilerna bara kollade så går den hur långt som helst.

7år...Visst utveckligen går vidare, men jag skulle mycket hällre ta en gam cbr istället för gpz/gpx, skulle jag måsta ha en gpz/gpx så skulle jag hällre cykla.

"Lelles mc service" nu grundar jag inte mina uttalanden på något jag har hört..jag grundar dem av att jag har haft en gpz och min kusin också har haft en.

Ventil renovering kostar mycket $$$ om man råkar ut för det tyvär och det ska mycket till innan en cbr600 går sönder om man jämför med en gpz/gpx.

Skulle jag måsta ha en <-88a så skulle jag leta efter en gsx, cbr, fzr istället.

Nu vill jag inte klanka ner på din hoj men gpz/gpx för mig är :huvet :näsblod

Hm, vi glömde GSX-R750. 1988 var den ju hyfsat okej, liksom. Men GPX-en blir nog fin. Köpa matchande kläder? ;)

Nej nu får det vara sluthandlat på ett tag....
Vad matchar den gamla skorven förretsen? vad hade man på sig 1988...jag vet vad JAG hade...& det vill jag helst förtränga ur minnet...

Nej nu får det vara sluthandlat på ett tag....
Vad matchar den gamla skorven förretsen? vad hade man på sig 1988...jag vet vad JAG hade...& det vill jag helst förtränga ur minnet...

-88 hade man färgmatchat skinn eller jeans och knuttejacka!

Henrik

Jag gillar 80-talshojar. Som flera sagt, bara de är skötta rullar de länge. Och det är mycket hoj/krona !
Fast skulle jag köpa en andrahoj till att pendla blev det nog en offroad, men det är jag det. :-)

Har varit med två rundor när vardera GPX behagade att tankslappa av sina förare. De svänger således rätt så lätt...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman