GPX går konstigt nära maxvarv

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Ströp av min gpx för ett tag sedan. Vakuumstyrda trottlar som var borrade hål i. Fyllde i dessa med kemisk metall. Men nu är det som att man stänger av tändningen i typ 0,4sek när man ligger på fullgas och kommer till typ 9-10 000 varv. Ligger man på mindre vrid på gasrullen går hon igenom hela registret utan konstigheter. Eftersom strypningen va att man inte kan ge fullgas så vet jag inte om det. Är nyuppkommet eller gammalt. Kan det vara att man behöver bestycka om förgasarna efter avstrypningen? I övrigt går hon kanoners, jämn fin gång, bra tomgång och allt är prima.

I vissa bestyckningskit ingår det att man ska borra hål i trottlarna. Är du säker på att det var en strypning?

Huh? Det har jag aldrig hört om. :s tog med en trottel till johans mc och visa upp och han i kassan sa att så ströp man hojar på 90 talet. Och att jag skulle gylla med kemisk metall. Han kam väl iofs ha fel men han lät säker. Innan orkade hojen knappt varva ur 4an. Nu varvar hon glatt ur alla växlar utom 6an som stannar runt 9000rpm och 185km/h. Så det hjälpte ju :p

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!