GPS tracker installerad i hojen!!

Tips på bra GPS tracker och hur man stör ut den i samma tråd, endast på sporthoj :tungan
Sitter ett helt gäng med snorungar och gnider händerna nu.

Visst är det ironiskt. Samtidigt skadar det inte att veta hur störningsutrustning fungerar så man vet vad man skyddar sig mot och vad tjuvarna ändå kan göra för att gringgå alla motmedel.

Visst är det ironiskt. Samtidigt skadar det inte att veta hur störningsutrustning fungerar så man vet vad man skyddar sig mot och vad tjuvarna ändå kan göra för att gringgå alla motmedel.

Jag håller med, Vi måste inse att genom internet kan man hitta vad man vill och på så sätt så letar ju tjuvarna upp den störningsutrustning som de vill ha och det är ju bra om vi också är medvetna om vad det är de använder, även fast det känns surt :mad:

Som sagt jag är inte rädd för att ha lagt ut info i denna tråd, tanken var och är att hjälpa fler på sporthoj att köpa gps tracker och förhoppningsvis minska stölderna.

PS. på tal om att hjälpa tjuvar så kan ju youtube känna sig lite delaktiga ;) Det finns ju några 1000 filmer om hur man klipper upp diverse skivbromslås,kättingar,styrlås mm utlagda där:tungan så som sagt på internet finns allt att få tag i så det spelar ingen roll om man pratar högt om något eller döljer det :tummenupp

Och det var anledningen att jag tog upp det, folk investerar i falsk tryghet väldigt ofta när verktygen som "kriminella" använder oftast är ännu billigare.

Och nej dem som bara snor en hoj för att åka runt lite själv i samma områden som den stals kör nog inte omkring med en jammer i fickan, men ligor som tar för sig och demonterar / exporterar är ju inte tappade i farstun allihop.

Tjacka 2 GPS trackers, så kopplar tjyyyvarna ur den första de ser och pustar ut ;)

Hur vet tracker att det är ni som kör iväg med hojen?
Har ni trackern placerad så att ni lätt kan stänga av den när ni ska iväg?
I så fall måste den ju placeras på sådant vis så den lätt kan hittas eller har jag fel?
Den vore ju lätt att komma åt under sadeln och där sitter det lås för att komma in. men skulle tro att det är första platsen de kollar på.

Kör man med den påkopplad om man har den konfad med att den ska skicka sms om den kommer utanför anngivet område?

Ser inget problem att köra med den på om man ej har den funktionen påkopplad.

Hur vet tracker att det är ni som kör iväg med hojen?
Har ni trackern placerad så att ni lätt kan stänga av den när ni ska iväg?
I så fall måste den ju placeras på sådant vis så den lätt kan hittas eller har jag fel?
Den vore ju lätt att komma åt under sadeln och där sitter det lås för att komma in. men skulle tro att det är första platsen de kollar på.

Kör man med den påkopplad om man har den konfad med att den ska skicka sms om den kommer utanför anngivet område?

Ser inget problem att köra med den på om man ej har den funktionen påkopplad.

Du smsar när du vill ställa in att den ska känna av ett område som hojjen inte ska lämna, sen när du kör iväg med hojjen själv så får du smsa den först och stänga av områdersavkänningsfunktionen. självklart är trackern alltid på :)

well, GPS centrumfrekvens är 900MHz, vilket är ett av dom banden som GSM använder, så där är dom relativt lika.
Trackern blir ju mycket mindre användbar om man inte har en fungerande GPS på den också. (även om man kan göra rudmentär positionering på GSM också)
Dock kostar en jammer som har bredare frekvensomfång och tar hela GSM-området med 1800 MHz också inte mycket mer.
http://www.jammer-store.com/wb11-portable-wifi-bluetooth-gsm-jammer-blocker.html
"Specifications:

- European frequencies: GSM 900MHz and 1800MHz, wireless 2410-2480MHz
- American frequencies: GSM 850MHz and 1900MHz, wireless 2410-2480MHz
- Blocking Range: Medium radius is 7 meters"

En sån funderar jag faktiskt på att köpa för att kunna störa ut irriterande kompisar som prompt ska sitta o fippla med smartfånen i tid och otid (elelr folk som envisas med att väsnanas på offentliga platser, alt har jambaringsingnaler =D)... =)

edit: gps använder ju faktiskt 1200 och 1500MHz, mitt fel...
ofta kan dock jammers inducera tillräckligt mcyket effekt även i annorlunda avstämda kretsar för att dom ska få problem, specieltl som GPS-signalerna är väldigt svaga.

Lite of topic,

Haha Uffe, då vet jag alltså vem jag ska skylla på när iPhonen inte har någon mottagning nästa gång vi träffas ;)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT