GPS på hojen

På min Hayabusa som jag hade så borrade jag ett litet hål i styrkronan och gängade med M5, tog ett aluminiumplattjärn, (ja, ja ni förstår nog) Garmins bilhållare (som jag skruvade bort så mycket jag kunde ifrån) blev skitbra och tog inte mycket plats.
På den GSXR 1000 jag har nu så tog jag en gängstång genom styrkronan (styrbulten) och ett aluplattjärn och fästet. Denna gång var det en ZUMO 550.

En bild eller 2 vore inte dumt :tummenupp

Har en Garmin Zumo 550. Den kommer med fäste både för bil och mc, men jag ska ändå göra ett eget fäste till hojen som passar just min hoj precis där jag vill ha GPS:en.
Är mäkta impad av Garmins europakarta. T o m skogsvägar är utmärkta.

Hur är den i storlek och har du ngn uppfattning om den skulle få plats att monteras på en R1 -07?

Hur är den i storlek och har du ngn uppfattning om den skulle få plats att monteras på en R1 -07?

Den är 100*120*40 mm ungefär. Jag ska ha på den på min Paul Smart och det blir lite pussel med att dit den, men det ska nog gå. Jag har också clip-on så de fastsättningsdelar som följer med lär inte gå att använda.
På mässan hade de avvibrerade fästen. Idén går inte att använda rakt av om man inte har styre, men det var en intressant lösning eftersom den låste fast GPS:en samtidigt. Får tillverka nåt liknande

kan rekomendera tomtom rider 2
vattentät, fäste för hojen samt fler fästen att köpa om du vill ha annat än standard, blåtandsheadset till hjälmen och blåtandsuppkoppling till mobilen om man vill ringa eller svara när man kör via gpsen samt kabel för strömförsörjning från hojen

är grymt nöjd med min

En bild eller 2 vore inte dumt :tummenupp

Hade inte fästet monterat så jag skruvade dit det i helgen och tog ett par kort.
Säkra den övre muttern med gänglåsning, man vill inte attt den ska lossna så gångstången far ner mot framskärm/däck.

Alternativet är att korta av plattjärnet och borra och gänga i styrkronan för att fästa det där.

Bifogat

• Styrlagerfäste Zumo 550 001 (Large).jpg
    Styrlagerfäste Zumo 550 001 (Large).jpg
    51.3 KB · Visningar: 126
  • Styrlagerfäste Zumo 550 002 (Large).jpg
    Styrlagerfäste Zumo 550 002 (Large).jpg
    107.6 KB · Visningar: 123
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...