GPS+ Mobil

HTC. Jag har en 3600 som jag kör TomTom i. Funkar perfekt. Är så nöjd med HTC att jag kommer att köpa en HTC Diamond om ett par veckor när den släpps.

Jag har Tele2 mobilt bredband och eftersom det även går att ringa med deras abonnemang så sitter det simkortet i telefonen. På det viset surfar jag i stort sett gratis med luren, och kan även använda den som modem om jag vill släpa med laptopen nånstans.

Vad gäller iphone så går det tydligen inte att använda den som modem, och dessutom verkar det vara osäkert med nåt vettigt navigationsprogram till den. TomTom har ju dementerat att dom håller på att skriva ett till iphone.

Var och klämde på ett par HTC lurar de verkar vara helt ok, dock så lyckades jag inte hitta navigeringen på dem, är det någon extra programvara man måste lägga till för att få det till att fungera?

iPhone%20Maps%2008_w606.jpg

Släpps om 19 dagar i Sverige

Jo, vet att den kommer, men är endå lite tveksam till den om GPS.en är bra osv.
Har kollat lite på den förra versionen och den verkade helt ok, men ingen jag skulle döda för att få direkt. Därav jag ville se om det finns andra mobiler med liknande funktioner som man kan jämföra med.

Last edited:
Var och klämde på ett par HTC lurar de verkar vara helt ok, dock så lyckades jag inte hitta navigeringen på dem, är det någon extra programvara man måste lägga till för att få det till att fungera?

Japp, jag fick en skiva med TomTom med i kartongen när jag köpte min, och det fick kompisen också nyligen när han köpte en Touch Cruise. Sen är man ju inte bunden till såna navigationsprogram. Han som köpte Cruisen har lagt in Fugawi också och har sjökort inladdade. Det använder han när han är ute med båten. Fugawi funkar också med Gröna kartan och friluftskarorna, bra om man är ute i skog och mark. Jag brukar även använda Google maps i min.
En fördel med Windowsmobiler är ju det enorma utbudet av övriga program. Visserligen finns det en del till Symbian (SE och Nokia t.ex.) men inte på långa vägar lika mycket.

Japp, jag fick en skiva med TomTom....

Efter mycket velande och springande in och ur affärer så blev det tillslut en HTC touch cruise. Ju mer man pillar med den detsto smidigare blir den och är inte så svårt att ringa och skicka meddelande med som jag trodde från början. Enda nackdelen är att det bara var med stadskartor i GPSen, men det går ju alltid att fixa.

:tummenupp

Jag kör oxå N95 med Garmin. Funkar hur bra som helst :tummenupp

Inget touchscreen-tjafs heller..
Har en P1i oxå men den tål jag inte.

iPhone%20Maps%2008_w606.jpg

Släpps om 19 dagar i Sverige

Där var ju jag och gick för halvannan vecka sedan. Inga problem även utan GPS, helt onödig pryl m a o. Köp en digitalklocka istället, det är det nya heta! :hihi

Någon som har koll på vilka mobil-GPS:er som kan ta ner almanackan från satelliterna istället för via nätet? Alla? Inga? Några? Tråkigt om man är ute i stora skogen och inte har mobiltäckning annars...

När det kommer en väderskyddad lite mindre telefon med GPS i, då köper jag. Nästan oavsett pris...

Där var ju jag och gick för halvannan vecka sedan. Inga problem även utan GPS, helt onödig pryl m a o. Köp en digitalklocka istället, det är det nya heta! :hihi

Någon som har koll på vilka mobil-GPS:er som kan ta ner almanackan från satelliterna istället för via nätet? Alla? Inga? Några? Tråkigt om man är ute i stora skogen och inte har mobiltäckning annars...

När det kommer en väderskyddad lite mindre telefon med GPS i, då köper jag. Nästan oavsett pris...

Återigen: N95:an.
Bara att stänga av "Assisted GPS" så kör du inte på mobilnätet. Tar lite längre tid att hitta sateliter och så är den inte precis lika exakt men det funkar helt ok.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8