GPS-mjukvara till en sonyericsson?

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
är det nån som har pejl? gärna snik och helst förstås gratis. Och för all del nån mjukvara som inte kopplar upp sej mot nätet med våld. Kartorna finns i mobilen och GPS-signalerna plockas upp ur luften, vad ska man på internet för?

Steg nummer ett måste väl vara att skaffa en mottagare för GPS-signaler, annars är det väldigt svårt att plocka upp dem :gnissla

SE säljer ett sådant tillbehör som kan vara värt att prova!

haha ja jo det har jag, HGE-100. Inte helt nöjd måste jag säga, den är förvirrad den lille stackaren. Tar åtmistone 10 minuter för den att begripa var den är när man slår på den... det menar sonyericssion att är normalt, och säger att det kan man vänta sig av en Garmin också. eeeh? njaa.

Som jag kör så är jag ju halvvägs vart jag än ska hän efter 10 min...

Steg nummer ett måste väl vara att skaffa en mottagare för GPS-signaler, annars är det väldigt svårt att plocka upp dem :gnissla

SE säljer ett sådant tillbehör som kan vara värt att prova!

Ni har alla fel.

Fixa en gps-dosa och smäll in TomTom6, klart!

det går väl inte heller för sej att smälla in nåt program avsettt för nokia/samsung/ja nån annan tillverkare, eller hur? går det att komma över cracks månntro?

På vilket sätt har jag fel? Dessutom vill jag se dig installera TomTom på en telefon med JAVA :tuttar
Höddödu inte stödda sig, jag drar alla över en kam här.

När kom java in i bilden? Vad är det för telefon det gäller?

Höddödu inte stödda sig, jag drar alla över en kam här.

När kom java in i bilden? Vad är det för telefon det gäller?

TomTom och liknande finns bara för Symbians operativsystem, ex till Nokia N73. De flesta andra telefoner har ingen möjlighet att läsa andra program än just JAVA-skrivna sådana.

Enligt dom själva så har i alla fal 850 det. Finns mjukvara att ladda ner på hemsidan men Jag har inte testat.

Finns ingen GPS i K850. End of discussion :P

Nej fan en helt offline applikation måste det vara eftersom mitt svenska dataöverföringssystem inte är kompatibelt med det finska. Och där bor föräldrarna...

Nej fan en helt offline applikation måste det vara eftersom mitt svenska dataöverföringssystem inte är kompatibelt med det finska. Och där bor föräldrarna...

Dom system som jag provat som är kompatibla med SE är Nav4All, AmazeGPS och Navigon JAVA Edition. Alla kräver nätverksanslutning.

till vad? GPS-signalerna finns i luften och HGE-100 plockar upp dem. Varför ska all gps-mjukvara med våld ut på nätet? går det inte att suga hem alla kartor i förväg eller?

Dom system som jag provat som är kompatibla med SE är Nav4All, AmazeGPS och Navigon JAVA Edition. Alla kräver nätverksanslutning.

till vad? GPS-signalerna finns i luften och HGE-100 plockar upp dem. Varför ska all gps-mjukvara med våld ut på nätet? går det inte att suga hem alla kartor i förväg eller?

Som jag har förstått det så suger vissa "mobiltelefon-gps'er" hem kartorna löpande via dataöverföring, medans till andra (tex Nokia N95) får man med en CD skiva och får föra över själv från dator.
Vill man däremot ha röstkommandon till Nokian lär den slanga hem dom löpande :va (hur mycket plats kan några ljudfiler med "höger" "vänster" "avfart" "påfart" och lite annan skit ta, jag vill ju inte att den ska berätta bygdens historia)

Hur just Ericssons modeller gör vet jag inte, men jag har fått intrycket att dom vill slanga hem saker rätt ofta.

hur smart är det egentligen? i sverige kostar ju en meg 15 kronor (ungefär. för alla operatörer) och även om man kan komma undan billigare med vissa paket om man surfar asmycket så är det ändå vrickat när en meg kostar typ 50 spänn utomlands beror lite på (49 i Norge) och man är ju oftasre lost när man snurrar i världen än på mammas gata. :huvet nä jag funderar på att skippa hela skiten. helt värdelöst....

Som jag har förstått det så suger vissa "mobiltelefon-gps'er" hem kartorna löpande via dataöverföring, medans till andra (tex Nokia N95) får man med en CD skiva och får föra över själv från dator.
Vill man däremot ha röstkommandon till Nokian lär den slanga hem dom löpande :va (hur mycket plats kan några ljudfiler med "höger" "vänster" "avfart" "påfart" och lite annan skit ta, jag vill ju inte att den ska berätta bygdens historia)

Hur just Ericssons modeller gör vet jag inte, men jag har fått intrycket att dom vill slanga hem saker rätt ofta.

hur smart är det egentligen? i sverige kostar ju en meg 15 kronor (ungefär. för alla operatörer) och även om man kan komma undan billigare med vissa paket om man surfar asmycket så är det ändå vrickat när en meg kostar typ 50 spänn utomlands beror lite på (49 i Norge) och man är ju oftasre lost när man snurrar i världen än på mammas gata. :huvet nä jag funderar på att skippa hela skiten. helt värdelöst....

Det är ju fullkomligt lysande, om man är telefonoperatör :D

Jag betalar max 9:- om dagen för datatrafik (inom sverige), det skulle jag kunna leva med, men jag vet inte om en sån där GPS-puck funkar till min 750i....

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back