GPS-larm på hojen?

Buspojke

Professional skirt-chaser
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Någon som har någon erfarenhet av GSM/GPS-larm, sådana som man kan spåra hojen med, till motorcyklar?

Vad kostar det?
Hur bra funkar det?
Var köper man det?
Vilka abonnemang krävs det?

Alla svar är välkomna!

Buspojke skrev:
Någon som har någon erfarenhet av GSM/GPS-larm, sådana som man kan spåra hojen med, till motorcyklar?

Vad kostar det?
Hur bra funkar det?
Var köper man det?

Alla svar är välkomna!

Det finns ett larm från Guardia GL 144 MG, Har både GPS o GSM
Med det kan du styra hojen också
När du hittat hojen på motorvägen så kan du ringa till Larmet o stänga av motorn :hihi

http://www.guardia.se/Swe/indexswe.htm

Buspojke skrev:

Vad kostar det?
Hur bra funkar det?
Var köper man det?

Alla svar är välkomna!

Har haft det på bil.
Kostade runt 8500 SEK för hela klabbet (larm, fjärr till centrallås, GSM-enhet, rörelsedetektor & montering). Funkade skitbra. Fick SMS varje gång larmet gick eller batteriet var på väg att ladda ur. Kunde inte styra motorn (men det kunde ordnas) men kunde positionera via GSM-nätet med hygglig precision. Krävdes inget abonemang, utan det satt ett kontantkort i GSM-modemet.

Enda nackdelen var att killen som köpte bilen av mig inte programerade om det till sitt telenummer, så jag fortsatte få SMS när larmet gick. Skitkul när bilen var avställd för vintern, batteriet laddade ur och jag fick 5 SMS/min under flera timmar. :kocko

Annars funkade det skitbra.

Fürstenhoff skrev:
Blir GENERALAGENT över ett system som går både via GPS och GSM efter årsskiftet som ligger online via internet som gör att NI själva kan starta enheten när ni skall ut och köra "lugnt" med era fordon och då spara ned hela körniongen på en kartbild där alla HASTIGHETER mm finns lagrade och som därför kan spelas upp!!

Kan även självklart kopplas i hop med ett larm för att då informera er om att fordonet är på vift & vart det befinner sig!!

Spårning samt en "fun factor" som inte är större än en tändsticks ask!!

Mer info inom kort!!

/Fürstenhoff.

Hur går det med prylarna?
jag å några polare ska ta en roadtrip genom hela europa i sommar under några veckor, och då vill jag ha bra grejer om nått skulle hända!
mvh

Fürstenhoff skrev:
Åker till Belgien i dag och sen direkt till fabriken för att avsluta affären vad beträffar imorten till Norden!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

fan va bra!!! om du har lust så kan du ju Pm:a lite mer info och eventuellt pris när du vet mer!
mvh

Rooki skrev:
fan va bra!!! om du har lust så kan du ju Pm:a lite mer info och eventuellt pris när du vet mer!
mvh

nej fy! inte pm'a! släng upp infon här i tråden eller be rent av swedie om att lägga upp det som nyhet på framsidan. Reklam? Javisst, men alla nyheter är reklam för något så det beror på hur man ser på det :hihi Hoppas affären går bra Fürstenhoff!

Fürstenhoff skrev:
Blir GENERALAGENT över ett system som går både via GPS och GSM efter årsskiftet som ligger online via internet som gör att NI själva kan starta enheten när ni skall ut och köra "lugnt" med era fordon och då spara ned hela körniongen på en kartbild där alla HASTIGHETER mm finns lagrade och som därför kan spelas upp!!

Kan även självklart kopplas i hop med ett larm för att då informera er om att fordonet är på vift & vart det befinner sig!!

Spårning samt en "fun factor" som inte är större än en tändsticks ask!!

Mer info inom kort!!

/Fürstenhoff.

Wow häftig pryl Patrik, Om priset är rätt så är jag intresserad!

Last edited:
Fürstenhoff skrev:
1860197 Åker till Belgien i dag och sen direkt till fabriken för att avsluta affären vad beträffar imorten till Norden!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

Blev det något av detta eller är det som vanligt?
Mycket prat och lite verksamhet :confused:

robert77 skrev:
När du hittat hojen på motorvägen så kan du ringa till Larmet o stänga av motorn :hihi

Har du otur så kan det ske en olycka när du stänger av motorn just när tjuven använder hojen, alltså framkallande av fara.

Om olyckan blir allvarlig så kan det stå dig dyrt med tanke på det skadestånd du kan tvingas betala.

Till slut så kanske det ändå bli billigare att låta hojen förbli stulen än att betala ett eventuellt skadestånd på 250'000kr.

(ja, det är en sjuk värld vi lever i)

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard