GPS i plastpåse, funkar det.

Nuvi 500 kostar runt 1900:- och är vattentät. Bara dumt att köpa dyrgrejer i onödan.

Jag har mobiltelefonen i tankväskan som beskrivs ovan, och sen hörlurar. Hörs utmärkt bra, tittar inte på displayen.

Har man hörlurar så funkar det bra med min iaf, upp till rejält höga farter. Inga direkta problem med att den inte hinner med att säga heller, om man inte kör tokfort i stadstrafik.

Nokia med Route 66 GPS.

Edit: Har in-ear lurar och Schuberth S1 hjälm, kanske dämpar mer än vad de flesta har?

Mitt problem är inte att apparaten inte hinner med.:gnissla

Det är jag som har problem att fatta vad Ingrid(tror hon heter så på TomTom) säger när det "kör ihop sig".

Tycker att det är lättare att se bildskärmen.

Provade själv en nüvi 200 i tankväskan men eftersom vinkeln den hamnade i så såg man inte ett dyft på skärmen. Beror såklart på hurdan tankväska man har.

Köpte en nüvi 550(europakartor) istället, funkar jättebra och vattentät. Väljer man 500-varianten(endast nordenkartor) så är de så pass billiga att det nästan inte lönar sig att skaffa en vattentät väska och en bilnavigator.

Att man upphört med uppdateringarna för streetpilot beror nog på att det är en äldre modell som utgått eller är på väg att utgå ur sortimentet.

Back