Gps / Gsm / Vhf / Larm / Övervakning - Guiden

Aha okey, är den så pass ny så tror jag nog inte de heller :)
Wiseguy, har du något larm på dina hojar och isånafall kan rekommendera?

Varit nyfiken på den här 2 way varianten men hört att den inkl många andra larm suger i sig lite väl mycket batteri... :(
 
Wiseguy, har du något larm på dina hojar och isånafall kan rekommendera?
Jupp, men inget jag nämner eller för den delen rekommenderar :tungan
Skulle vilja införskaffa några bättre varianter själv också.
De flesta äldre trackers eller larm drar ju ut batteriet hyffsat snabbt. Moderna varianter torde vara bättre, men det smartaste är att ha hojen inkopplad på t.ex. en C-Tek laddare i garaget. Då är batteriet alltid fräscht och trackern/larmet laddat.
 
Jupp, men inget jag nämner eller för den delen rekommenderar :tungan
Skulle vilja införskaffa några bättre varianter själv också.
De flesta äldre trackers eller larm drar ju ut batteriet hyffsat snabbt. Moderna varianter torde vara bättre, men det smartaste är att ha hojen inkopplad på t.ex. en C-Tek laddare i garaget. Då är batteriet alltid fräscht och trackern/larmet laddat.

Haha okey jag förstår, inte fullt så nöjd som du önskat ^^
Ja just att ska säga så mkt batteri är ju synd, och precis som du nämner så vore väl de bästa att ha en c-tek inkopplad men livet är ju inte rättvist! För då hade banne jag fått ett garage som jag såg önskar hehe:7peta
 
Jag byggde efter inbrott i garaget december 2011 (tog verktyg och skyddsutrustning) en egen variant av
http://www.infernohome.se/
med microswitch från ELFA som dra igång larmet så fort garagedörren går 5mm från stängt läge. Dvs redan när kofoten börjar jobba går larmet igång. Och håller igång i 2 minuter även om de tar bort kofoten.
Tre signalhorn och en siren som styrs av ett blinkrelä, tut, tut tut....
2 minuter fixat med en 555 timerkrets.
Allt drivet av ett MC-batteri som underhållsladdas med en konstant spänning på 13,7 Volt.
(Använder samma till hojen, alla anslutna batterier skiljs åt genom att laddaren har en diod i serie på utgången, dvs den ställbara spänningen är ca 14,4Volt, dioderna tar ner det till 13,7Volt till anslutna batterier.)
I April 2012 gjorde dom tre nya försök en natt och gav upp.
Gillade inte mitt hembyggda oväsen !
Det blev ingen arbetsro för tjuven / tjuvarna med familjer i lägenheterna över garaget som hängde ut i fönstren och undrade vad som stod på.
 
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top