GPS/GSM-tracker

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
MT09 -17
Hej.Har köpt en liten spårsändare,men vet inte riktigt hur SIM-kortet ska monteras,det finns fler alternativ
apparaten ifråga heter MINI VEHICLE GDM GPS TRACKER or CAR VEHICLE TRACKING LOCATOR DEVICE TK102B GREAT
Beskrivningen är om möjligt :gnisslamindre än dosan
NÅGON...

leffe

Vad är problemet?
Vad jag kan se på bilder så verkar det som att en sida kan slideas bort och därigenom kommer man åt både batteri och sim-kortplats...

Vad är problemet?
Vad jag kan se på bilder så verkar det som att en sida kan slideas bort och därigenom kommer man åt både batteri och sim-kortplats...

jamen det ser jag men kortet kan sättas in i den minimaliska delen (Micro-sim) också...Jag har tagit bort pin-koden på kortet men det vill ändå inte gå.Enl uppgift ska man få en blink/var 3:e sekund om mojen funnit en sattelit,men jag famlar i sattelitskugga:?:?::Bugar
leffe

ok,har du en sån?:va

Leffe

NU BLINKAR DEN IALLA FALL!!!
...men svarar ej...natten blir lång...

Last edited:
Vi har såna har inget sd-kort i men vi har inte de på våra mc längre .Var inget skoj att få larm att våra mc var på drift när vi var på semester 200 mil hemifrån .Var väl nån solstorm eller nåt som störde

:vaHur fick ni igång dem? Min blinkar var 3e sekund men svarar ej på "begin123456",sen vet jag inge mer...

leffe:mad:

:huvetJag har provat bägge varianter samt tagit bort pin-kod.Skillnaden kan vara mina 103kr alternativt 1499kr för samma grej?:fakta (via egen import)
Leffe håglös

Det är samma skit.

De billigaste TK102:orna är kopior av första varianten. Sämre ja, men de fungerar likadant ändå. Så länge de funkar, vilket de tenderar att göra.
Jag har en likadan liggandes någonstans här. Tyckte den var skit och använder den inte.
Men den fungerar om man får igång den.
Så jag skulle nog tippa på handhavande fel.

Sim kortet du har satt i fungerar?
Du skickar till rätt nummer?

Ja numret har jag kollat med kortet i en telefon,o rätt nummer,det som angivits på kortet.Ska ta ut sim o prova igen via telefon.
Det här är kanske som skillnaden mellan kinamoppe/japs,ital,engelskt....
:död Leffe(tur att man kan glädjas åt min nyaMT09)

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025