GPS för enduro och vanlig cykel?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Hej!

Jag funderar på att köpa en gps att ha först och främst vid endurokörning men även vid landsvägscykling. Den ska alltså tåla en massa lera och skit och kunna visa gröna kartan eller liknande, plus att den bör vara bra på att visa snittfart och sånt jox. Batteritiden är också en viktig faktor eftersom jag inte har nåt batteri på cykeln och ingen dynamo heller...

Nån som har tips?

.

Jag har använt en GPS i jobbet under några år, kan inte hela namnet på den men den är gjord av GARMIN. Gå in på deras sida för att leta rätt på den. (tror att det är deras enda stöttåliga utomhus gps). Fungerar utmärkt med gröna kartan, stort plus för alla finesser så som snitt tid/hastighet mm.

Dom har även testat den i en cykeltidning (bra resultat) just för xc-cykling!
Kan läsa mer om det testet på www.happymtb.

finns bra hållare till mc/mtb. MYCKET stryktålig då den blivit riktigt misshandlad i jobbet och fortfarande fungerar utmärkt!!!

priset var runt: 4-5 tusen...kanske 6?

Är det en GPSmap 60CSx?

mggpsmap60csxrf.jpg

.

Last edited:
Jovars... Det där är ingen liten tråd...

Nån sa att Garmin inte hanterar vilka kartor som helst, är det nån som kan förklara det?

.

Det innebär att du bara kan använda garmins egna kartor(vissa finns på TPB) andra måste tyvärr köpas för dyra pengar. Vissa av garmins GPS:er hanterar bara garmins egna minneskort också, dom är pissdyra. Jag använder garmins friluftskarta i skogen(enduro) funkar fin fint.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8