GPS-app för att hitta GSM-antenner?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Finns det någon app för detta?

Sitter med en 3G-antenn som trilskas, är osäker åt vilket håll den ska peka.

:)

Till vilken telefon?

Min gamla Nokia hade en dold undermeny där man kunde ta fram en signalstyrkemätare, till Android lär det finnas, men jag har inte undersökt saken.

Till iPhone finns det säkert om man har JB, men jag tvivlar på att Apple har godkänt någon app.

Men ta reda på var masterna finns och utgå ifrån riktningen.
Jag har för mig att det fanns någon sida som listade masterna så att strålkärringar och elallergiker skulle kunna veta om dom var påverkade eller inte...

Last edited:
Till vilken telefon?

Min gamla Nokia hade en dold undermeny där man kunde ta fram en signalstyrkemätare, till Android lär det finnas, men jag har inte undersökt saken.

Till iPhone finns det säkert om man har JB, men jag tvivlar på att Apple har godkänt någon app.

Men ta reda på var masterna finns och utgå ifrån riktningen.
Jag har för mig att det fanns någon sida som listade masterna så att strålkärringar och elallergiker skulle kunna veta om dom var påverkade eller inte...

Iphone..

Jo vet att jag sitter mellan 3 master i området, dock är typ alla på maxavstånd, så skulle förenkla om det fanns en app med typ karta, riktning etc för att ställa in vinkeln på antennen.

Hajjaruuu? ;)

Aha, näe, någon sån app tror jag inte finns, ÅAS med en signalstyrkemätare så får du fram vart du har starkaste signalen, det är inte alltid fågelvägen rakt mot masten.

Android: *#*#4636#*#*
iPhone: *3001#12345#*

I båda fallen skriver man in dom från telefonknappsatsen sen trycker man på ring.

Såg fett häftigt ut, men fattar nada av valen :D

Du ska leta upp signalstyrkan, som anges som ett tal (-101dBm) och sedan ska du försöka rikta så att du får ett så lågt negativt tal som möjligt, typ -80dBm...

Jag har Android så jag kan inte hjälpa dig med undermenyerna.

Upptäckte att köket på bottenvåningen hade lika bra (usel) täckning som övervåningen där jag tidigare satt antenn (riktad mot 2 sändare), så nu funkar W-lanet lite bättre iaf :)

Får experimentera lite, hade jag fått välja hade jag smällt upp en antenn högt på nocken, men hyr så blir nog inte omtyckt om jag borrar för sladdar

Får experimentera lite, hade jag fått välja hade jag smällt upp en antenn högt på nocken, men hyr så blir nog inte omtyckt om jag borrar för sladdar

I min förra hyreslägenhet borrade jag in antensladdar och satte upp en sån här liten diskret sak (den är 4.3m lång)

2m_yagi.jpg

ahh.. men.. är det inte lättare att byta gsm antenn till en större då han ändå verkar ligga på gränsen

Lättare per happs, men dyrt, börjar bli trött på att ösa pengar på den här skiten, sen funkar det ibland och 0 i täckning nästa helg.

Sitter i ett gigantiskt turbo 3G-område, och min tomt är den enda svarta fläcken på täckningskartan :yoparty

RF Signal Tracker
Antennas
Sensory
Tricorder

Nog finns det lite appar till android för att kika efter antenner och kolla signalstyrka. :tummenupp
Tricorder ger dig tillgång till alla sensorer i telefonen med grafer, mätvärde och allt möjligt på ett någorlunda geekigt sätt. ;)

*/ ?>
Back