GPRS-session på Tre, z1010, ruinerad nu?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Köpte luren idag, satt o lekte med telefonen såklart, medans den laddar.
Så går jag in på tre-internettjänsterna via telefonen och har laddat ner en bild osv...
Sen märkte jag nu 5 timmar senare att GPRS-session-ikonen på "skrivbordet" eller vad man ska kalla det, var aktiv, den som är brevid mottagningsstaplarna, och startade om.
Betalar man endast per MB, och inte per minut eller nåt skit? Fan, rädd att jag får en feträkning nu ju...

Edit: Vaffan, nu poppade den bara upp sådär helt poff... Vad betyder den egentilgen? Och de 3 vågorna? Står kass om det i instruktionen...

Last edited:
Kay skrev:
Så går jag in på tre-internettjänsterna via telefonen och har laddat ner en bild osv...
Sen märkte jag nu 5 timmar senare att GPRS-session-ikonen på "skrivbordet" eller vad man ska kalla det, var aktiv, den som är brevid mottagningsstaplarna, och startade om.
Betalar man endast per MB, och inte per minut eller nåt skit? Fan, rädd att jag får en feträkning nu ju...

Edit: Vaffan, nu poppade den bara upp sådär helt poff... Vad betyder den egentilgen? Och de 3 vågorna? Står kass om det i instruktionen...

tror du betalar enbart för tiden du utnyttjar GPRS, dvs. använder tjänsten...det gör varje fall jag och min GPRS är alltid aktiv.

:)

Tiden? Säker på att det inte är "storleken"? Per mb altså?

Kay skrev:

Nä, du kn va lugn... hos 3 betalar man bara för de prylar man hämtar. Tex ringsignaler, videos, spel osv. Brukar kosta mellan 5-20 spänn styck! Sen kostar det 18:- per mb om du surfar utanför 3portalen. Det finns ingen minut taxa på gprs! För övrigt har du 150:- dedikerat för sms, mms och portal-surf på ditt nya kontantkort!

Inget kontantkort, utan abonnemang; Fri 120.
Tack för infon! Bara hämtat en bild. Den var fin, men inte 5:- fin :S

Jag trodde jag pröjsade för storleken. Men men! :)

Man betalar per MB hos tre, inget annat.
Om du inte hämtar något så kan du ha den uppkopplad hela månaden utan att det kostar något.

TRE portalen är gratis för ALLA utom mig.

Vet inte varför men jag får betala gprs taxa för att surfa där, bryr mig inte så mycke iom att jag ska tömma kortet å sen kasta skitet (kontantkort)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back