GPR system!

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
Hej!

Skulle behöva lite färsk hjälp ( sökte lite i forumet ) ang. GPR system. Har hört att de kan bli missfärgade.

På MC-varuhuset sa man att det var titan som blev färgat så jag funtar på carbon. Alu är en 1000sek billigare men väger mer.

Kan ni med erfarenhet hjälpa att reda ut lite. :confused:

/// JW

PS: Systemet är till en FZ6 N, alltså med dubbla burkar under sadeln !!

Jag hade GPR titan pipa på min SV650, blev missfärgad efter ca 900 mil. En polare har också en SV650 med likadan pipa, hans blev missfärgad efter ca 300 mil.

Men du ska ju köra (och lyssna) på hojen, inte titta på den. Så vafan gör det om hundra år? :banana

hellla skrev:
Jag hade GPR titan pipa på min SV650, blev missfärgad efter ca 900 mil. En polare har också en SV650 med likadan pipa, hans blev missfärgad efter ca 300 mil.

Men du ska ju köra (och lyssna) på hojen, inte titta på den. Så vafan gör det om hundra år? :banana

På med lite autosol (stavas?) så är den finare än orginal på 3 minuter. Annars så kan färgen bli ganska så snygg också. Min GPR-ljuddämpare fick en rätt så häftig guldfärg :) .

Jag har titan på mitt monster, inga missfärgningar än (ca 2000 mil) däremot blev det blanka "skavsår" av väskorna när jag var på långtur. Lite försiktigt gnugg med en scotchbrite-svamp så försvann det blanka.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back