Gpr Slip on..

KTManders

Medlem
Gick med
26 May 2008
Hoj
KTM 990 sm
Har nu under en längre tid letat efter slip-on till min Duke, har hittat ett fabrikat som heter GPR, för ca 6100:- (2 st), tror de e hyfsat bra pris, billigare än Akrapovic ialla fall. som går på närmare 8 papp..
Så nu undrar jag om nån har tidigare erfarenhet av detta, blir det mer effekt och bra ljud osv? Skall elr kan man göra några förgasar inställningar när man monterar detta?

/Hade

jag har gpr på min cbr1000rr vet inte riktigt hur det blir på en duke, men jag kan lova att mitt system låter bra mycket mer än acra och yoshi, alla jag träffar säger fan vad den låter :D

vad gäller effekt så är det väldigt lika när det gäller slion,dom flesta bygger på rakt rör igenom,,Akra som gpr och som Viper som jag rek most bang 4 the buck,, Akra har faktist offta lite konist rör ivändigt åt fel håll för pullver pga få något tystare ljud:gnissla Viper har bara rakt rör och låter bland dom högsta i aluvers!! kolfiberves är något tystare men kostar då 1000kr mer
aluvers 2200kr.MEN då måste man snickra till adapterrör till närmsta skarv!
Här kan du handla till rätt pris,
http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=product_info&cPath=3_8_340&products_id=3183

Behövs inte... bara å byta munstyckena (hög & lågfart)

Hur gör man då, (för en som inte kan) ??

vad gäller effekt så är det väldigt lika när det gäller slion,dom flesta bygger på rakt rör igenom,,Akra som gpr och som Viper som jag rek most bang 4 the buck,, Akra har faktist offta lite konist rör ivändigt åt fel håll för pullver pga få något tystare ljud:gnissla Viper har bara rakt rör och låter bland dom högsta i aluvers!! kolfiberves är något tystare men kostar då 1000kr mer
aluvers 2200kr.MEN då måste man snickra till adapterrör till närmsta skarv!
Här kan du handla till rätt pris,
http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=product_info&cPath=3_8_340&products_id=3183

Ok, tack för info.
Tips på hur man snickrar till adapterrör? (material osv.)

Last edited:
Hur gör man då, (för en som inte kan) ??

Ok, tack för info.
Tips på hur man snickrar till adapterrör? (material osv.)

Mekonomen har rörböjar,,Men det krävs lite kapande och svetsande!!

Bestyckning. utgå från 10% större munstycken i lågfart och högfart, då är du rätt nära optilmalt, Sedan får du tokköra och kolla färgen på stiftet.
Men du måste kosta på ett bättre filter typ kn eller åtminstonde kapa upp fler hål i luftburken,

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R