GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
#space skrev:
2590156 Då tolkar jag det som, att innan STCC var förhållandena liknande här hemma som i dagens Finland ? "Sorry mkt OT men blev så nyfiken" :tummenupp

Nej, det var inte som i finland innan heller iofs. Men banhyrorna steg markant efter det drog igång.
Sen har det sällan vart "öppet hus" på svenska banor, vilket det rätt ofta är i finland.

oFFkeFF skrev:
2590544 Nej, det var inte som i finland innan heller iofs. Men banhyrorna steg markant efter det drog igång.
Sen har det sällan vart "öppet hus" på svenska banor, vilket det rätt ofta är i finland.
Okey tack :tummenupp

#space skrev:
2589808 Skulle va intressant o veta mer om det där med gratis träning o öppna banor osv :tummenupp Hur det kan va nästan gratis där när det verkar va schvin dyrt här...
Det verkar funka som så att om det inte är något arrangemang på banan så är det bara att komma dit och köra. Kostar 20-30 euro för en dag. Så var det ivf på de banor jag kollade förra året. Det var också otroligt billigt att hyra en bana 5-600 euro/dag om jag inte missminner mig. Det finns rätt många banor också. Det är så klart inte hela förklaringen till finnarnas framgångar i motorsport men det bidrar (hur många VM-guld har de i rally t ex? Förmodligen fler än de själva kan räkna...). Tänk vad träningstid de har :näsblod

Jakub Smrz är nyopererad i sitt knä. Han håller på med att försöka få ihop en ny säsong i 250GP-VM till nästa år. Skulle det mot förmodan skita sig har han som backup att köra Supersport för hans farsas team.

sandstream skrev:
2596650 Sete kallar till presskonferens i morgon i Barcelona för att berätta om sin framtid: http://www.motogp.com/en/motogp/news.htm?menu=news

mmm, jag tror också han har skadad sig klart,
en vild spekulation är att han går in och jobbar i nåt stall,
varför inte som delägare i D'Antin t ex.

Dörrarna har ju öppnats helt plötsligt för det stallet, kanske det beror
på att de har en Bultaco med som delägare.

Är det Silly season så är det!

James Ellison verkar kunna hamna i Team Corona Honda i AMA-SBK nästa år.

Tim Saunders Team Corona Honda
"It's not done yet, but it's leading that way. We're pretty excited, as is James, because it's a good opportunity for him. He's wanted to race in the US for a while now and we're really pleased to have him.

James has got a lot of potential, We've got a lot of contacts in Europe and throughout the world, really, and heard that James was available and interested."

Axxexs skrev:
2598156 James Ellison verkar kunna hamna i Team Corona Honda i AMA-SBK nästa år.

Tim Saunders Team Corona Honda
"It's not done yet, but it's leading that way. We're pretty excited, as is James, because it's a good opportunity for him. He's wanted to race in the US for a while now and we're really pleased to have him.

James has got a lot of potential, We've got a lot of contacts in Europe and throughout the world, really, and heard that James was available and interested."
Vad tror ni? På en duglig hoj tror jag inte han har kapacitet för pallplatser i AMA. Men säkert som amen i kyrkan är att vi kommer få läsa om hur hård konkurrensen i AMA är och problematiska fenomen med hojen som han försöker få sitt team att lösa.

toppen verkar lite tunn i AMA,
visst var det Shakey Byrne som åkte över för ett lopp på skoj och kom 5:a

gthyni skrev:
2598415 toppen verkar lite tunn i AMA,
Kan inte så mycket om AMA men man skulle kunna säga samma sak om det japanska SBK-mästerskapet där Kagayama lyckas vinna det enda race han ställer upp i med en hoj som nästan är standard.

gthyni skrev:
2598415 toppen verkar lite tunn i AMA,
Det vet jag inte men Chaz Davies (medelmåtta i 250GP) åkte över och körde Formula Extreme och Supersport där han kom femma, första gången han tävlade på allvar med fyrtaktshoj.

Melandri ska operera sin vänstar arm efter problem som började på Laguna Seca och sedan blev värre och värre för varje race. Eventuellt ska även högerfoten som skadades när Rossi körde på honom på Motegi 2005 opereras.
Melandri tar 14 dagar ledigt efter operationen och ska vara tillbaka till testerna på Jerez.

gthyni skrev:
Dörrarna har ju öppnats helt plötsligt för det stallet, kanske det beror på att de har en Bultaco med som delägare.
Läste som hastigast att Bultaco är en mc-firma men är det någon som vet lite mer exakt vad de gör?

Last edited:
Nyteknik skrev:
2598410 Vad tror ni? På en duglig hoj tror jag inte han har kapacitet för pallplatser i AMA. Men säkert som amen i kyrkan är att vi kommer få läsa om hur hård konkurrensen i AMA är och problematiska fenomen med hojen som han försöker få sitt team att lösa.
AMA fostrar MotoGP-mästare, som bekant.

Ankan skrev:
2598676 Och på varje fostrad MotoGP-mästare går det 100 ytterligare som inte blir mästare i MotoGP. Och inte i så mycket annat heller...
Plockar man ut dom tio senaste världsmästarna i Motogp/500 har nog rätt många av dom kört i AMA misstänker jag.

Sete slutar köra. Presskonferansen slutade precis där han medelade det. Fick nyheten från en som lysnade på en radiokanal (Radio Marca) som sände presskonferansen live.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma