GP Brno.

Haha, finlandsfärjorna fick stryk av 250 i kvaltid. :D

Simoncelli, vilken lirare alltså! Håller på att lowsida, kör av, sladdar in i softfence och välter. Rätar ut styret och kör iväg och sänker poletiden två varv i rad. Ofattbart. :yoparty
Ja, så intressant. :rolleyes:

Va fan, ingår inte eurosport i det vanliga tv utbudet??? Sällan jag kollar på tv, men tänkte kolla på repriserna nu ikväll som börjar 2145...men hittar inte eurosport!!!

Jag har mtv, svt 1 o 2 tv3, tv5 och en massa tv4 kanaler.

Mitt heta tips

1. Stoooned
2. Rosstig
3. Hemulen
4. Peddo
5. Storpotäten (Edwards)

Ingen Michelin topp fem är mitt tips...

Torrt
1. Rossi
2. Stoner
3. Capirex
4. Vermeulen
5. Nakano

Blött.
1. Stoner
2. Vermeulen
3. Rossi
4. De Angelis
5. Hopkins

Varfor ar alla sa snalla mot dani nu da i tippningarna??
Det brukar ni ju inte vara.

Pojken ar skadad och kommer ALDRIG upp pa pallen denna gang.
(sa han och stack ut hakan!) :D

Eller utgar ni fran att han morkar formen och lurar likt en gadda i vassen!

Stoner vinner - om han har uthalligheten. Tveksamt. Snabbheten har han bevisligen, men hur mycket har han hunnit ladda batterierna?

Stor fordel Rossi iaf nu nar huvuddelen av konkurrensen ar satta ur spel eller ar justerade pa ett eller annat vis.

Mitt tips (vid torrt):

Rossi
RdP (om han inte kraschar. men blir iaf samst femma)
Stoner (orken tryter)
Hoppe (overraskar!)
Capirex (gammal ar aldst)
Dovi (kor upp sig bra!)
Hemulen (overraskar inte)

Ingen HRC-honda pa hitsidan om pinsamt...

Kul att se att stortillverkaren Michelin vet hur man tillverkar däck - hur många år var de ensamma och hade chansen att göra nåt bra av det? Att gatdäcken är nåt att ha verkar vara rena undret.

Ingen HRC-honda pa hitsidan om pinsamt...

Nakano borde nästan klassas som HRC-honda med tanke på hojen han fått tag på till den här helgen... ;)

Last edited:
Nakano borde nästan klassas som HRC-honda med tanke på hojen han fått tag på till den här helgen... ;)

Faktiskt!
Tack kompis for det halmstraet! :D

De Puniet tvåa före Stoner? :rofl
Du är inte feg i tippningarna i varje fall...

Ingen minns en fegis!
Skratta pa nu nar du kan!
Forlojliga mig bara! ;)

Na det ar saklart ett langskott, men vaffaan... nan gang maste det ju lossa for karln! Och tittar man pa vilka han har framfor sig pa griden sa ar iaf inte fyra-femma omojligt!
Det far t.o.m du bjucka pa :)

Last edited:
Han kör Michelin och det kommer inte duga i torrt. Kikar man på tiderna för de torra passen var han fjortonde bägge gångerna....

Han kör Michelin och det kommer inte duga i torrt. Kikar man på tiderna för de torra passen var han fjortonde bägge gångerna....

Aaaah du ar alltid en sadan realist.... :(

Tank lite positivt nu for en gangs skull! :D

Skamt asido, det ar svartippat som fasen. Men du sjalv da? Du har inte med West i ditt regntips! hur forklarar du det?
Och till sist: Da ar det Nakano vi far hoppas pa nu da!

Jag gillar Randy så jag hoppas jag har fel men det ser tufft ut för alla med Michelin, regn och torrt....
Om det regnar kommer West vara så sjukt sugen på att visa att han duger att han kommer krascha, som han har gjort förr i liknande lägen på tex. DOnington. Så enkelt var det. :)

1. Rossi
2. Edwards (Vermeulen i blött)
3. Capirossi

Stoner kraschar på varv 13 och skyller på att han fick magont.:tungan

Faktiskt!
Tack kompis for det halmstraet! :D

Vågar man hoppas på topp 8 för Nakano med den hojjen rentav?Om några bryter åtminstone...

Jag hoppas definitivt att han håller sig inom topp åtta, topp fem tillochmed. Han var ju faktiskt trea resp. fyra på friträningarna så låt oss hoppas att hans karriär kan få fart ordentligt nu, rätt däck och en riktigt bra hoj.

Na det ar saklart ett langskott, men vaffaan... nan gang maste det ju lossa for karln! Och tittar man pa vilka han har framfor sig pa griden sa ar iaf inte fyra-femma omojligt!
Det far t.o.m du bjucka pa :)

Tänk nu på att karln har kraschat tre gånger redan i helgen, jag är tveksam till att tippa honom i mål överhuvudtaget. :tungan
Fast å andra sidan är han ändå bästa Michelinförare.

Resultatet..

1. Valentino
2. Shinya Nakano
3. Chris Vermeulen
4. Capirex
5. Anthony West
6. Hopper
7. Alex de Angelis

Stoner "krasslig" och som vanligt suger Michelin!

Med tanke på hur styrkeförhållandet mellan Michelin och Bridgestone ser ut just nu är det garanterat ingen slump att Nakano och inte Dovizioso fick en RC212V. Smartaste sättet för HRC att få in data på hur deras hoj funkar med Bridgestones. Jag tror det kommer vara endast Bridgestonedäck 2009.
Pedrosa ville ha dem till i år och kommer nog inte ändra sig till 2009. Om Repsol kommer byta till Bridgestone kommer garanterat Lorenzo vilja ha det också och då har Michelin inget fabriksteam vilket de sagt är en förutsättning för att delta...

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...