Gott försök på att köra undan (not)

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Nu är artikeln på finska men jag har skrattat så mycket åt den att jag måste översätta den så att resten får glädja av vad som hänt.:D

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...yli+kahtasataa+poliisin+tutkaan/1135237835607

"Två män i 20 års åldern körde 212km/h in i polisradarn i Lappvik i Hangö (jag kommer från Hangö, Finlands sydligaste stad på 10.000 invånare). Männen fortsatte utan att stanna på vägen med 100 km/h fartbegränsning.

Polispatrullen hittade motorcyklarna gömda i bushen bredvid landsvägen efter att ha sökt i 40 minuter. Fartdårarna kom dock inte undan, efter att polishundarna fått fatt dem i skogen.

Polisen tog beslag på männens körkort och de är misstänkta för grovt äventyrande av trafiksäkerheten."

Alltså hur dum får man vara?:D
Varför int köra in i stan och gömma sig på random gård eller splittra?:D

Bör påpekas att i denhär landsändan finns det kanske 3 polisbilar inom 1 timmes räckhåll, så ni kan gissa hur det körs.:)

Hur kan dom ta körkorten när dom ej har bevis på att det var just dessa bushmän som körde?

Känner en finne som berättade att han körde ifrån dom,åkte hem och parkerade i garaget och gick in.

Efter ett tag kom herr polis och plockade med honom och lappen,behöll lappen sen.

Skröna eller ej vet jag inte då killen har en massa historier på lager,en del bevisligen sanna medans andra går ej att kolla.

Henrik

Bushen är det väl inget fel på, enda gången jag blivit riktigt jagad dumpade jag också hojen i skogen och kamoflerade den med kvistar och gräs. Skitsmart juh, kan man gå och hämta den senare :)

Men som någon sa, Finland... yxi kaxi! :machinegu

Va??

3 poliser inom en timme??

Hade inte vågat visa mig ute med så många snutar ute!

På Orust blev vi av med vår halvtidspolis för flera år sedan! Och det var en kontorstjänst:)

Närmaste är 5 mil bort!

gör som jag bjud dom på en glass när dom väl kommer och frågar va det dig vi blinkade på för en timme sen :näsblod

"nja konstapeln men jag kan bjuda på en glass så kanske det känns bättre"

av någon anledning så vände han på sina gris klövar och gick tillbaka tillbilen och muttrade :D :D

Om ni undrar var dom är så kan jag ju medela att jag hittat personerna i blått.
Ibland undrar man om dom vill ha min hoj eftersom dom "vill" stanna mig hela tiden..

Va??

3 poliser inom en timme??

Hade inte vågat visa mig ute med så många snutar ute!

På Orust blev vi av med vår halvtidspolis för flera år sedan! Och det var en kontorstjänst:)

Närmaste är 5 mil bort!

hur lång tid tar det att köra 5 mil? inte tar det en timme iaf

för ghost rider tog de ju 15mil 15min (sthlm-uppsala) så de kan ju inte tar mer än 5min. hehe :tummenupp

Är det inte dyrt å brassa helvete i finland? Inkomstrelaterad bot eller så?

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul