gotlandring filmat från hjälmen

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
katrineholm
Hoj
Ducati Streetfighter
Bra vinkel, som någon skrev, ger bra överblick!

Dessutom ser Gotland ut att vara en riktigt fin/kul bana!
Måste se till att pallra mig dit!

En fråga, är videon uppsnabbad? Ibland ser en del rörelser så "hastiga" ut..

Nu kör jag ju iofs inte race/licens, men det känns lite snabbt ibland :)

filmen är inte uppspeedad det är nog vidvinkeln som gör den effekten

vad kör du med för fäste då du har den på hjälmen?

det följer med fästen som är dubbelhäftande, sitter som berget.
det är en gopro hd o jag köte den för 2995:- det är bara att googla efter den så hittar du var man köper den eller så kollar du blocket
 
Last edited:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Fast det är sådär det går till när det är tävling. Folk är väldigt oartiga. Nu kände han ju på sig att det var lite väl tajt i slutet av rakan och signalerade sorry till bakomvarande. Omkörningen i vänstern efter backen gick ju åt pipan fullständigt. Vill man öva sig på att köra om är väl licensgruppen bästa stället.

I licensgruppen tror jag inte att det blev så mycket gråt och tandagnissel efter omkörningar. Kör man om nån lite dumt vinkar man sorry alternativt söker upp dom i depån och kollar läget. Känner man sig förorättad av en omkörning går man och snackar med vederbörande. Det är ytterst sällan några jättesura miner.

Utom när folk inte kan hålla sig i ytterkant av första böj på väg ut ur depån. Då är det jävlar i mig KRIG! :mad: :kulspruta

Jobbigt o få upp farten igen? :tungan
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Fin video. Ser fram emot att min GoPro HD med motorsports paketet ska anlända till posten. Beställde även ett extra hjälmfäste.

Någon som har koll på var man beställer minneskort till bästa priser?
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Tackar för underhållningen. Riktigt bra känsla i filmen.

Bara jag som reagerar över han som kör en blå/gul hoj 5:00 in i filmen? Följ de kommande varven och titta hur han kör. Verkar inte bry sig speciellt mycket om de andra på banan med tanke på val av linjer
Det var jag som blev omkörd vid 5:00, trodde han gav mig fingret först.
Närå, blev lite förvånad av ursäkten, det var ingen fara med omkörningen. Det fanns en lucka och han tog den. Så länge man inte blir avtryckt från banan så måste man kunna ta lite tight körning. Race-gruppen är skön att köra i för folk bajsar inte i byxan och kör av banan när de blir omkörda.

Tror han letade omkörningslägen, därav de märkliga spåren. Verkade lite lätt stressad. Omkörningen 5:30 och vid 5:58 ser det ut som han letar, men spåren blir helfel.

Övning ger träning.
 

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
stockholm
Hoj
trx 850-98, gs450-81
det följer med fästen som är dubbelhäftande, sitter som berget.
det är en gopro hd o jag köte den för 2995:- det är bara att googla efter den så hittar du var man köper den eller så kollar du blocket[/QUOTE]


råkar också ha en gopro. dubbelhäftande fästet, kommer det sitta fast på din hjälm för alltid nu eller har du försökt på bort det? och hur gjorde du då i så fall?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Såg att jag var med på filmen oxå i början där. Körde dock lite snabbt förbi alla så jag fick inte vara med o bli filmad i röven :tungan

Lite mycket wideangle tror jag.
 

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
katrineholm
Hoj
Ducati Streetfighter
det följer med fästen som är dubbelhäftande, sitter som berget.
det är en gopro hd o jag köte den för 2995:- det är bara att googla efter den så hittar du var man köper den eller så kollar du blocket


råkar också ha en gopro. dubbelhäftande fästet, kommer det sitta fast på din hjälm för alltid nu eller har du försökt på bort det? och hur gjorde du då i så fall?[/QUOTE]

har inte försökt att ta bort det. men om jag gör det så tar jag ett rakblad o skär bort det mesta av skumplasten, o tar sedan lite terapi arbete o gnuggar bort resten.
 

Stark

Smokers smile wider and ride faster
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2005 GSXR1000, HQV701 Supermoto
Bra mos i duccen, grattis till en fin hoj. Tempot är bättre än förra året, vad fick ni för tider?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top