Gotland????

• Thread starter Thread starter HK
  • Start date Start date

HK

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Yamaha XT660X
Jag och en polare tänkte dra till Gotland med hojarna vecka 30 (slutet av juli), har hört att det skall vara bra drag där.

Frågorna är följande:

Var man skall bo?? :trött (tänkte tälta)

Var är festen?? :fyllisar

Och om det pågår något MC-relaterat evenemang den veckan. :squid

HK skrev:
Jag och en polare tänkte dra till Gotland med hojarna vecka 30 (slutet av juli), har hört att det skall vara bra drag där.

Frågorna är följande:

Var man skall bo?? :trött (tänkte tälta)

Var är festen?? :fyllisar

Och om det pågår något MC-relaterat evenemang den veckan. :squid
Jag skulle bo på Nordestrand camping i Visby..... Ligger precis vid vattnet och precis utanför murarna, så att man har nära till krogen... Dom har även campingstugor där....
Tofta strand är ett poppis tillhåll med mycke babes, (dagtid i alla fall) men jag har aldrig campat där, det ligger en bit utanför Visby

Last edited:
En fin dag är Fårö alltid värt ett besök!

Finns en slingrig och fin kustväg som är vida överlägsen den trista inlandsvägen. Kör ut mot Visby flygplats och fortsätt sedan tills vägen tar slut. Har inte i huvudet exakt var och hur man sedan skall svänga för att komma till fårösund, men så länge du följer kusten kommer du rätt. Att sedan den vägen tar dig förbi Gotland Ring gör ju inte saken sämre :rock

Efter färjan (Fårösund-Fårö) är det bara att följa skyltarna mot Sudersand. Grym sandstrand med gott om :tuttar Stor camping också med bra drag på kvällarna. Ett annat bra ställe att skämma ut sig på under nätterna är Kuten, som ligger ungefär halvvägs tillbaka till färjan.

I övrig är ju hela gotland ett paradis för hojåkande, massvis med fina småvägar. Bara att svänga in på varje väg som verkar lockande och leka lite. Man behöver inte oroa sig för att köra vilse, ön är inte särskilt stor... Börjar det klia i dragrace-fingrarna är Bro-rakan (1,5-2 mil norr om Visby) ett hett tips, brukar vara race där minst en kväll i veckan, kolla med några lokala fantomer så vet de säkert.

Varning dock för de små blåa männen som brukar vara ganska nitiska där nere. Dem slipper man dock både på småvägarna och på Gotland Ring.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back