Gotland Ring?

R73

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Ninja zx-10R
Någon som har varit och provkört banan?
Har hört att den är super skön och teknisk krävande Men även att det kan bli små halt ibland, stämmer det?

RobertNinja skrev:
Har hört att den är super skön och teknisk krävande Men även att det kan bli små halt ibland, stämmer det?

Körde förra året! Helt ok bana!
Små halt :va vadå, skulle väll vara om det blåser upp sand på asfalten eller om det regnar!?!

RobertNinja skrev:

Körde också där 2 dagar förra året, den banan är supernice.

Det kan bli lite halt när kalken från det gamla stenbrottet blåser upp på banan, men jag tyckte inte det var så farligt.

4 heldagar bokade i juni :Rockbanan

Ladda hem min film!!!

Körde där två dagar under Lelleveckan 2004 och ska tillbaks i sommar. Hade inga problem med fästet alls. Hade iof regnat rejält innan åkningen och sen torkat upp.

Ladda hem Gotland Ring filmen från min hemsida så får du se hur skön den är!!! Framgår inte helt hur kuperad den är på filmen och topplagret asfalt var inte lagt på sista tredjedelen då (men det är det nu)

Helt klart en mycket bra bana!!!

K-Man skrev:
Körde där två dagar under Lelleveckan 2004 och ska tillbaks i sommar. Hade inga problem med fästet alls. Hade iof regnat rejält innan åkningen och sen torkat upp.

Ladda hem Gotland Ring filmen från min hemsida så får du se hur skön den är!!! Framgår inte helt hur kuperad den är på filmen och topplagret asfalt var inte lagt på sista tredjedelen då (men det är det nu)

Tja, nu ska jag iväg och hämta ut min mya zx-10:an, kollade på din film nyss, man blir ju imponerad verkligen, hoppas jag kör så säkert och snabbt också en vacker dag!!! Tog körkort förra året, förseker utvecklas sakta men säkert.

Jag var där 2 ggr i fjol. Första gången precis efter att de öppnat den "nya" delen av banan.

Första delen av banan är kanonbra och har extremt bra fäste och belägning. Tyvärr saknades vissa kurbs, vilket gör att man har lite svårare att bedömma avstånd och liknande eftersom att det är inget som "sticker ut" för ögonen.

Andra delen var lite halare eftersom att de ännu inte hunnit på med slitlagret på asfalten, dock var det inget stort problem. Även här saknandes kurbs, men framföralt var sandfållor/lekahav inte färdiga vilket resulterade i en ganska allvarlig olycka ena dagen. Packad singel ger inte mycket till bromseffekt.

Generellt så är banan j*vligt rolig, men kräver att man är uthållig. Tempoväxlingarna finns, men det är hyfsat långa sträckor utan hårda bromsningar/accelerationer.

Kör man bana för kul skull och inte pressar max mellan böjarna så går det att få riktigt sköna varv med mycket bra kurvor. Trycker man fullt överallt vill det till att man har bra bromsar o gott om soppa, då närmaste macken ligger över en mil från banan.

Glöm inte
*VATTEN - Det finns alltså INGET vatten att få på banan. Köp med ett par liter
*SOLSKYDD - Det blåser mycket på banan, så man märker inte att man bränner sig
*TOAPAPPER - allt som oftast slut i bajamajorna.
*BENSIN - långt till macken..

K-Man skrev:

Kollade också filmen...ser ju hur gött ut som helst! Blir avundsjuk...ser så lätt ut också när man kollar på sådana snuttar...ja ja, bara att skaffa ny hoj å börja träna!

FÖRGÖRAREN :yoparty

var där förra året, tyckte att det var mycket bättre fäste(speciellt inte massa däckrester som på gelleråsen) än karlskoga, sen att det är mycket roligare med nivåskillnader och träd, kullar m.m. gör banan till den roligaste jag har varit på iaf.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025