Gotland ring???

Absolut senaste nytt:

Asfalt till banan beställdes för 14 dagar sedan, sträckningen är röjd, och provasfaltering sker snart!

Färska bilder från byggandet av banan hittar du HÄR!

/B

Så jävla fett!!! :D

Jag har varit där när det var ett kalkbrott - har för mig att det var enormt stort. :) (Fast jag kanske förväxlar det med Slite? )

Fixa de bana, gott om bantider och någonstans att slagga så kan de bli så otreoligt lyckat!! :D

3 mil från Visby, Är inge det lite när med tanke på buller och sådant??
Ligger inte lummelundagrottorna precis granne med detta då???

benkar skrev:
Absolut senaste nytt:

Asfalt till banan beställdes för 14 dagar sedan, sträckningen är röjd, och provasfaltering sker snart!

Färska bilder från byggandet av banan hittar du HÄR!

/B

Hoppas verkligen någon klubb ordnar ett SM där nästa år :)

fan va soooft det betyder att jag kommer sitta i sommar vid gotlands färjan här i nynäs & titta på alla hojar som skall över :D bra SVERIGE!

coolrider skrev:
fan va soooft det betyder att jag kommer sitta i sommar vid gotlands färjan här i nynäs & titta på alla hojar som skall över :D bra SVERIGE!

Är det inte bättre att du lastar på din egen hoj?

Jag pratade med en representant från Gotland Ring på bilmässan i Stockholm och enligt honom lät det som de skulle försöka köra likt Nürbugring och ha öppet för fri åkning ett antal dagar /vecka. M a o, åk dit, lös en endagslicens och kör så många varv du vill. Man betalar endast för de varv man kör.

Låter som en perfekt semester. En vecka på Gotland med banåkning blandat med fest i Visby :rock

Fnys... Varför bygga en massa banor ute i obygden? När kommer det en GP-klassad bana till Stockholmstrakten?

Tullinge har totalt sänkt alla möjligheter att bygga något på flygplatsen så...

PutteLiten skrev:
Så jävla fett!!! :D

Jag har varit där när det var ett kalkbrott - har för mig att det var enormt stort. :) (Fast jag kanske förväxlar det med Slite? )

Fixa de bana, gott om bantider och någonstans att slagga så kan de bli så otreoligt lyckat!! :D

3 mil från Visby, Är inge det lite när med tanke på buller och sådant??
Ligger inte lummelundagrottorna precis granne med detta då???

Lummelunda ligger 1,2 mil norr om Visby, så det är bit därifrån. Men buller från motorfordon borde väl ge mindre oväsen än ett stenbrott :confused: Eller har jag fel?

Åsa skrev:
Lummelunda ligger 1,2 mil norr om Visby, så det är bit därifrån. Men buller från motorfordon borde väl ge mindre oväsen än ett stenbrott :confused: Eller har jag fel?

Inget väsnas mer än Motarderna på SRW... :rolleyes: :crash

Mm, 3 mil är ganska långt när man tänker efter. Tycker bara hela Gotland är så pluttit... :)

Jag fick för mig att Lummelunda var en så där 3 mil därifrån, så det var därför jag funderade på ljudet. Men å andra sidan så ligger ju flygplatsen åt det hållet (några kilometrar utanför Visby - "cyckelavstånd" i alla fall. Hade en polare som bodde i närheten.)

Idag kan du inte ha mycket att göra på jobbet :)

Du får en :öl som pris för trådlyftet :D

Använde sökfunktionen i annat syfte å råkade se denna tråd å flinade varmt...
En gång i tiden åkte man till en bana, slängde av sig ryggan å körde.
Nu skulle man inte komma på tanken utan elverk, däcksvärmare mm mm

Nåja, kul att se hur det utvecklats runt banan sen fösta 1200metrarna man cirklade på första gången :)

Jag e så gammal så det är som igår...:näsblod

Last edited:
Använde sökfunktionen i annat syfte å råkade se denna tråd å flinade varmt...
En gång i tiden åkte man till en bana, slängde av sig ryggan å körde.
Nu skulle man inte komma på tanken utan elverk, däcksvärmare mm mm

Nåja, kul att se hur det utvecklats runt banan sen fösta 1200metrarna man cirklade på första gången :)

Jag e så gammal så det är som igår...:näsblod

:tummenupp

Och däckvärmare! Och depåstöd fram!!

Håller med ovanstående, under de 5(ish) år som hag har åkt så har ju depån gått från att ha nåt enstaka släp och en massa ryggsäckar till att bli en logistisk operation av värdsklass (nåja...) och med ett elbehov för alla apparater som ett mindre afrikanskt land.

Edit, det fanns ju en länk till Rapido i tråden. Där hittade jag följande guldkorn;

http://www.rapido.se/image_view/vie...fe7f0cae0dc143c97870b4655e78&view=68&ev_id=68

Last edited:
Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...