Gotland Ring

Yellow75

Utbildar på mc Risk1 & Risk2
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Snart flera stycken
3 dagar på Gotland Ring

3 dagar på Gotland Ring.

DATUM 27-29 Juni

Det blir MYCKET KÖRNING.
Så här ser upplägget ut.

Körning från 09.00-16.00 varje dag.
Antal grupper 3.
Antal pass/dag 8 st.
Antal min/pass=20 min.
Totalt blir det ca 8 tim.körning/grupp
Max antal/grupp 30st.
Pris för 3 dagar/deltagare 2000:-

Lugn/Medel försäkrad,för dig som aldrig kört på bana/kört ett fåtal gånger.
Snabb försäkrad,för dig som kört mycket och har högt tempo.
Licens/oförsäkrad, för dig som tävlar eller har If,Trygg Hansa.
Däcksval är fritt i alla grupper.
Tidtagning är bara tillåten i Licens/oförsäkrad grupp.

Boknings rabatter hos Destination Gotland.
Säg att ni ska till Ringen och köra 27-29 juni.
Telefon nummer till bokningen 0771223350.
Stugor kan ordnas(pm:a vid intresse)

Aktiva road racing instruktörer som Jimmy Borgh från Pro Superbike,Niklas Sjöstrand från Superbike Challange kommer att finnas på plats alla dagarna.

Honda City kommer att vara på plats med nya Cbr600 och nya Cbr1000 Fireblade+några till cyklar ur sitt program som man får prova.

SWT Racing kommer också att finnas på plats.Så behöver ni nya däck så kan man köpa det på plats,även hjälp med att byta finns,samt hjälp med lättare reparationer finns tillgängligt.

Krypkörnings tävling med pengar till vinnaren+utlottning av 1 set däck.
Alla som får med sig 7st. får en plats gratis.

Anmälan sker via pm.

Det jag vill veta är:

Vilken grupp ni vill köra i.
Namn,telefon och mail.

Jag skickar tillbaka en boknings bekräftelse via mail eller kontaktar er på telefon för instuktioner för betalning.

Vi ses på ön

Mattias

Last edited:
Tror nog att det finns intresse, kolla bara actionpics körningar. fullbokade på typ 5 min.

Och roligare bana finns nog inte!

Synd att det är på en så dålig bana ur motorcykel synpunkt bara, krasha och du gör garanterat illa dig.

Synd att det är på en så dålig bana ur motorcykel synpunkt bara, krasha och du gör garanterat illa dig.

Där vill jag väl inte hålla med dig. Har kört sammanlagt närmare 30 bandagar på GR och har varit med om ett par avåkningar själv som retts ut för att det finns väldigt väl tilltagna avåkningszoner. Av alla de avåkningar jag stannat vid (>100) har de skador som uppkommit inte orsakats av för illa tilltagna avåkningszoner.

Kalket i avåkningszonerna lämnar en del övrigt att önska, men annars är jag nöjd med nästan alla kurvors zoner.

Annat är det på Kinnekulle....

Skitkul att en arrangör till anordnar på GR. Hoppas det går bra för er!

/ Jens

Där vill jag väl inte hålla med dig. Har kört sammanlagt närmare 30 bandagar på GR och har varit med om ett par avåkningar själv som retts ut för att det finns väldigt väl tilltagna avåkningszoner. Av alla de avåkningar jag stannat vid (>100) har de skador som uppkommit inte orsakats av för illa tilltagna avåkningszoner.

Kalket i avåkningszonerna lämnar en del övrigt att önska, men annars är jag nöjd med nästan alla kurvors zoner.

Annat är det på Kinnekulle....

Skitkul att en arrangör till anordnar på GR. Hoppas det går bra för er!

/ Jens

Nu har jag bara kört 3 dagar på GR, men under tiden vi var där så alla som var av banan gjorde illa sig ordentligt. Detta på grund av att avåkningszonerna är stenhårda, sen att de är rätt utformade på de flesta ställen kan jag hålla med om. Men åt h-vete för hårda, ska inte vara grus(som packas med kalk och blir som en hårdgrusväg) utan sand eller lecakulor!

Nu har jag bara kört 3 dagar på GR, men under tiden vi var där så alla som var av banan gjorde illa sig ordentligt. Detta på grund av att avåkningszonerna är stenhårda, sen att de är rätt utformade på de flesta ställen kan jag hålla med om. Men åt h-vete för hårda, ska inte vara grus(som packas med kalk och blir som en hårdgrusväg) utan sand eller lecakulor!

Det kommer, det kommer. Om man tar Kinnekulle som exempel så dammar man rätt in i ett armcorräcke om/när man går av. Hellre lite hårt kalk än armcor.

Förhoppningsvis är zonerna bättre iår.

/ Jens

Med tanke på de planer GR folket har för 2008 så bör nog avåkningszonerna fixas till.
Tror inte den blir godkänd om det är samma material i avåkningszonerna som tidigare år...

Vet du än om det kommer att bli "vardagar" eller över helger körtilfällena läggs?

Det kommer att bli fredag-söndag så som det ser ut i nuläget.
Angående avåknings zoner så ska allt va klart nu i april(räcken mm)dom ligger tom för i sin planering:tummenupp

Vet du än om det kommer att bli "vardagar" eller över helger körtilfällena läggs?

Var på GR i augusti förra året. Vad ligger banhyran på för en dag? 50k?
De ställde dit en bajamaja fast det låg en restaurang brevid som vi INTE fick använda. Dricksvatten och el var inte att tala om. Som kronan på verket så blev vi upplysta om att VI SJÄLVA skulle få stå för ev kostnader om vi "repade" banan vid avvåkning som tex. att asfaltera om... inte riktigt kloka dom där :dummer

Dock är GR den roligaste banan jag någonsin kört! :tummenupp

På actionpics lät det iaf som det numera finns toaletter istället för bajamajorna: http://www.sporthoj.com/bandagar/gr2008/
"Nyhet till 2008 är att ny infartsväg är klar och asfalterad. Restaurangen är klar och där finns även riktiga toaletter, vi har självklart bokat restaurangen för Er trivsel."
Så ettt tips kanske kan vara att se till att restaurangen är "bokad"?

Restaurangen(catering) är bokad med toaletter och allt:tummenupp

På actionpics lät det iaf som det numera finns toaletter istället för bajamajorna: http://www.sporthoj.com/bandagar/gr2008/
"Nyhet till 2008 är att ny infartsväg är klar och asfalterad. Restaurangen är klar och där finns även riktiga toaletter, vi har självklart bokat restaurangen för Er trivsel."
Så ettt tips kanske kan vara att se till att restaurangen är "bokad"?

Jag vill inte vara negativ men lycka till med att boka färja och boende på gotland under högsäsong. När Actionpics kör fyller man ju båtarna med hojåkare..

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna