Gotland Ring i konkurs

Tråkigt, men det är kanske enda sättet att bli av med skulderna? :va Provkör inte elbilstillverkarna på samma sätt som man har gjort historiskt? För det är väl där dom stora pengarna har funnits?

Tråkigt, men det är kanske enda sättet att bli av med skulderna? :va Provkör inte elbilstillverkarna på samma sätt som man har gjort historiskt? För det är väl där dom stora pengarna har funnits?
Som varenda nyetablerad restaurang, krävs ett par konkurser för att ”betala av” inredningen. 🫣

Visste inte ens att stället fanns, men så vet jag inte heller vad som finns runt knuten.

Driftbolaget behöver tydligen "justera sin affärsmodell", liksom STEGRA och NORTHVOLT, av det dom hittills uppvisat. Men hur svårt kan det vara? Ett företag, kunder finns, enkel matte; pengar in, pengar ut och däremellan lyfter man en nogorlunda avstämd lön. Det finns bokföringstjänster man kan anlita för att räkna åt en om man själv inte kan eller orkar.

Hade jag haft en sån stor sandlåda att leka i hade jag aldrig släppt den. ALDRIG!

• Haha
Reaktioner: DaK

Klassiskt upplägg, konka, glöm skulderna, få lönegaranti och kör på i nytt namn. Samtidigt landar alltid mannen i kostym på fötterna igen. Förvånande ofta som det fungerar. Kolla Serneke som "blåste" halva Väst-Sverige med sin så kallade konkurs. Nytt bolag 1 vecka senare.
Lagom seriöst att bara starta ett nytt bolag och köra vidare. Tur man inte är leverantör till dem.

Klassiskt upplägg, konka, glöm skulderna, få lönegaranti och kör på i nytt namn. Samtidigt landar alltid mannen i kostym på fötterna igen. Förvånande ofta som det fungerar. Kolla Serneke som "blåste" halva Väst-Sverige med sin så kallade konkurs. Nytt bolag 1 vecka senare.
Å ena sidan håller jag med till 100%. Å andra sidan är ofta fordringsägare med på upplägget. hellre att det drivs vidare och att de kan vara kvar som partners och få igen en del av sina pengar än att allt upphör och de får noll kronor tillbaka.

Vi hade ett företag här i stan med gammalt inarbetat namn, låt oss kalla det "Nisses lastbilstransporter", helt plötsligt byter dom namn till "Nisses Logistik" och sedan går dom i konkurs, resterna av bolaget startas om under nytt namn "Nisse transport" och drivs vidare i ett år innan även det bolaget kursar och köps upp/drivs vidare under det gamla namnet "Nisses Lastbilstransporter"

Dom bytte aldrig brevpapper, arbetskläder eller telefonnummer, personalen var den samma, och man dekalde om en bil med dom nya namnen innan man återgick till orginalet.

Där sanerades nog en massa gamla skulder bort för att kunna driva vidare med lönsamhet.

Å ena sidan håller jag med till 100%. Å andra sidan är ofta fordringsägare med på upplägget. hellre att det drivs vidare och att de kan vara kvar som partners och få igen en del av sina pengar än att allt upphör och de får noll kronor tillbaka.
Jo klart jag förenklar och raljerar lite. Många vill så klart få upp det på benen igen så de får tillbaka om inte allt så lite pengar. Oftast dock är det väl de med oprioriterade fordringar som mister allt. Och i många fall är det väl privatpersoner och tyvärr många småföretag också. Oavsett det är det bra om Ringen drivs vidare så klart :)

Jo klart jag förenklar och raljerar lite. Många vill så klart få upp det på benen igen så de får tillbaka om inte allt så lite pengar. Oftast dock är det väl de med oprioriterade fordringar som mister allt. Och i många fall är det väl privatpersoner och tyvärr många småföretag också. Oavsett det är det bra om Ringen drivs vidare så klart :)
För ganska många år sedan jobbade jag lite i nattklubbsbranschen. Där är beteendet mer regel än undantag. Leverantörer lär sig väldigt snabbt att aldrig sälja på kredit till "sommarklubbar".

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back