Gotland ring "Allmänhetens körning"

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Någon som vet vad som verkligen gäller där?

På deras sida står det att bilen/ hojjen skall vara europeiskt godkänd (reggad) eller enligt fiareglemente, om man kommer ditdragandes med en banhoj tex, får man inte köra då?

eller står det så på sidan för att det måste stå så?

lär inte vara några problem. kontakta banägaren för att få ett 100% svar.

skulle vara kul att åka dit, men hur är det med bullernivå? någon som har koll på det?

Om du har en banhoj så är det bara att åka dit och köra, se till bara att den inte dräller olja/ andra vätskor och inte låter som en JAS plan med full EBK.

Vilka dagar och vad gäller på sånna körningar? Pris? Är det bara att dra över till gotland och leka runt på ringen lr?

Vilka dagar och vad gäller på sånna körningar? Pris? Är det bara att dra över till gotland och leka runt på ringen lr?
Kolla deras hemsida för datum/priser och japp det är bara att åka dit och leka av sig:) du behöver inte föranmäla dig eller nåt.

Va där för några år sen o körde, bara åka dit o betala. Inget snack om bullernivåer då iaf.
När jag va där så va vi 7-8 hojar på hela dan så det va gott om plats på banan o mycke körtid. Ska dit i sommar igen, grymt rolig bana :)

Köp körningen via deras hemsida..och läs vilkoren för om du är den ende som kommer finns risk att det är inställt,,så läs eller maila.
Annars är det som Fighter säger batala och kör satan..sällan trångt

Jag ska försöka ta mig dit i sommar, har hört att nästan alla vägar där är skitfina så jag skulle vilja åka över med båten och åka runt lite på gotland, dag 2 åka gotlandring och dag 3 åka runt lite mer och sedan ta eftermiddags båten hem, vill bara ha några kompisar med oxå:)

Brukar det anordnas någon slags samåkning till Gotland? Skulle vara skoj att ha några fler att åka/umgås med.

Ett tips är att åka dit under Lelle-veckan.
Inte nödvändigtvis för att partaja satan utan för att Ringen är öppen hela
veckan - endast för hojar. Brukar vara lagom med folk och mycket trevligt.
Kappelshamns stugby ligger runt hörnet med anständiga priser.
Kommer vara där för 6:e året i rad :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...