Gotland Ring 2010

Det är väl som alltid en kostnadsfråga att ha ambulans på plats eller inte...
Själv tycker jag att Livräddarna gjorde ett bra jobb vid din krash?
En av killarna var "gammal" ambulansförare och han tyckte din krash var så allvarlig att han bedömde att det var onödigt att flytta dig mer än vi gjorde.
Vad tycker du gick fel under dessa förutsättningar?

Jo, i mitt fall funkade det klockrent. Det hade dock inte skadat om dom haft med sig lite morfin :hihi Men jag gjorde ju inte illa mig på något akut sätt, inga blödningar osv. Skulle nån bryta lårbenen är det lite mer akut med ambulans, eller om revbenen river sönder saker.

Men som sagt, självklart är det ju en kostnadsfråga!

Jo, i mitt fall funkade det klockrent. Det hade dock inte skadat om dom haft med sig lite morfin :hihi Men jag gjorde ju inte illa mig på något akut sätt, inga blödningar osv. Skulle nån bryta lårbenen är det lite mer akut med ambulans, eller om revbenen river sönder saker.

Men som sagt, självklart är det ju en kostnadsfråga!

Med tanke på att du var mest rädd om skinnstället tror jag att du skulle behövt minst dubbla doser morfin.... :)

Hur mår kroppen idag?
Allt fungerar som innan krashen?

Med tanke på att du var mest rädd om skinnstället tror jag att du skulle behövt minst dubbla doser morfin.... :)

Hur mår kroppen idag?
Allt fungerar som innan krashen?

Min första tanke när jag tog av mig hjälmen för att kunna andas va ju "fan, nu repar jag min nya hjälm", jag tänkte nog jätterationellt just då :D

Kroppen (läs ryggen) gör lite ont, delvis beroende på vad jag gör, och muskelstyrkan är kass pga smällen och allt stillasittande/orörlighet i sommar. Men annars är det helt ok, jag körde hoj 12v och 2h efter vurpan, och hunnit med nästan 100mil i höst, så det finns hopp :) Får se hur det känns i den kurvan i sommar bara...

Min första tanke när jag tog av mig hjälmen för att kunna andas va ju "fan, nu repar jag min nya hjälm", jag tänkte nog jätterationellt just då :D

Kroppen (läs ryggen) gör lite ont, delvis beroende på vad jag gör, och muskelstyrkan är kass pga smällen och allt stillasittande/orörlighet i sommar. Men annars är det helt ok, jag körde hoj 12v och 2h efter vurpan, och hunnit med nästan 100mil i höst, så det finns hopp :) Får se hur det känns i den kurvan i sommar bara...

Skönt att det blivit bättre!
Kurvan blir nog rätt skum till sommaren.
Själv är jag feg i alla "krashkurvor" ......:)

Ambulans frågan dyker alltid upp ihop med banåkning,,,,,det är klart att 112 är mer belastade på storhelger men jag tror också att dom har mer pers just under såna helger,,,,jag har en massa vänner inom den branchen,,ska ta och kolla ordentligt vad som finns/gäller.....återkommer

Det ser inte ut som om att du får några problem med att få ihop folk till nästa år. Jag slänger ändå in en intresseanmälan. Jag tyckte att det funkade kanon i år, så 2010 vill man förstås inte missa.

Hjärnspökena är illa, efter min lilla omkullkörning i esset på Gelleråsen så var jag väldigt ovillig, mer vinglig, att ta den med fullt nedlägg, förhoppningsvis släpper det väl till nästa år. Kan bero på att första gången jag körde där var efter vurpan var med lånehoj för 200k :P

Var förövrigt till naprapat med nacke och rygg idag, mina muskler i nacke och rygg var så krampade och hårda så hon knappt kände ryggraden, fick lite hemläxa att stretcha och gymma väldigt lätt.

jag kommer =)

om man som jag ej kört bana innan, klarar man sig med en uppsättning däck?

haha ja det är ju det jag inte vet... men man kan väl räkna med att de går relativt långsamt i början iaf.

Det jag tänker på är att jag inte har en j*a aning om hur man byter däck =)

:fyllisar
haha ja det är ju det jag inte vet... men man kan väl räkna med att de går relativt långsamt i början iaf.

Det jag tänker på är att jag inte har en j*a aning om hur man byter däck =)

Det finns en del erfarna folk där som kan hjälpa dig. I år var det en som krängde däck där mot en liten slant, har du tur så blir det så nästa år också.
Annars så får du muta mig med öl så fixsar vi det i så fall.
Se till att ha däck bara. Jag brukar köra 2 bak däck på 1 fram däck.
Men jag är ju inte så snabb:gnissla

En öl eller två så fixar jag det på en piss kvart med däck järn

Det här blir ju bara bättre o bättre...du kränger däck på dagen o grillar helt lamm på kvällen. :tummenupp

Det här blir ju bara bättre o bättre...du kränger däck på dagen o grillar helt lamm på kvällen. :tummenupp
Jag sa att vi får grilla inte jag,,,,,det va nog mer som ett skämt då det tar typ halva dan och jag vill ju köra,, men jag skulle kunna kolla om det gick att ordna nåt kanske,,det är ju en stund dit
Dricka ett par bärs och snacka skit under tiden man kränger däck hör mc träffar till..så

Ambulans tillgången har jag kollat upp lite,,,så här är det
Det finns alltid 3 start klara ambulanser på ön!!! en i visby,en i Slite och en i Hemse,,24*7*365 och om dom är ute på nåt så går Brand ut och står för livräddning.
Skulle det va nån typ av katastrof så finns det ett par st reserv bilar att ta av.
nu var frågan om det tog längre tid på midsommar än normalt och ,,ja det tar längre tid inder juni.juli,augusti än under dom andra månaderna och under stora tillställningar så blir det extra mycke dock mest på natten och tidiga morgonen det jag fick till svar va att på dagen så är det väldigt lung faktist.

Last edited:
Ambulans tillgången har jag kollat upp lite,,,så här är det
Det finns alltid 3 start klara ambulanser på ön!!! en i visby,en i Slite och en i Hemse,,24*7*365 och om dom är ute på nåt så går Brand ut och står för livräddning.
Skulle det va nån typ av katastrof så finns det ett par st reserv bilar att ta av.
nu var frågan om det tog längre tid på midsommar än normalt och ,,ja det tar längre tid inder juni.juli,augusti än under dom andra månaderna och under stora tillställningar så blir det extra mycke dock mest på natten och tidiga morgonen det jag fick till svar va att på dagen så är det väldigt lung faktist.

Stort tack för att du tar tiden att kontrollera detta! :tummenupp

Back