Gotland Ring 2010

24-27 (alt 25-27) juni - midsommar

Hej Mattias.
Inte för att jag har ngt mot att fira midsommar på Gotland men...
BLIR det bankörning midsommarhelgen?

Hej Mattias,

Tack för senast!!!!!
Signa up mig och Susanne, vi kommer mer än gärna och detta år ska jag inte krasha susannes hoj........ :tungan

Mvh
Martin

...och hur kan man garantera detta? Jo - man säljer helt enkelt motorcykeln!

Så som det ser ut just nu så lutar det åt en 4 dagars(24-27midsommarhelgen)
Allt blir klart nu i veckan så snart kommer all info samt hur man bokar/betalar.

P.s
Jag vet varför du säljer din hoj.Så grattis säger jag.

//Mattias

Hej Mattias.
Inte för att jag har ngt mot att fira midsommar på Gotland men...
BLIR det bankörning midsommarhelgen?

...och hur kan man garantera detta? Jo - man säljer helt enkelt motorcykeln!

Jag vill vara med!
Kanske kommer vara 2st som delar på min hoj så vi kör med den i två grupper isådanafall. Lagom träning om vi som det är tänkt ska köra ERF ;)

Varför 4 dagar? 3 dagar är mer än tillräckligt tyckte jag nu iår iaf!

Den som inte har skavsår i arslet efter 3 dagar har fel läggning! =)

Och om du bestämmer dig för 4 dagar ber jag vänligt att man kan få boka bara 3 dagar för dom som inte pallar med sista dagen!

Hur ser det ut med tillgången till Ambulans under just midsommar på Gotland?
Att det inte finns någon tillgänglig på banan förstår jag, men hur stor vagnpark har dom iom att detta är en hektisk tid för just ambulanser på Gotland...

Jag tror inte det är nån skillnad om det kommer 60 pers mer eller mindre,,man kan också såga till sos att man har ett större evenemang på GR så att dom vet.

Jag tror inte det är nån skillnad om det kommer 60 pers mer eller mindre,,man kan också såga till sos att man har ett större evenemang på GR så att dom vet.

Tanken är eftersom det är en helg då räddningskåren redan har fullt upp. Och om en allvarligare skada inträffar på GR, då ambulanstransport akut behövs, hur lång blir då fördröjningen på ambulans/helikopter?

Jag var med och körde i år, och det är en fin och rolig bana!
Men att köra under midsommar då ön mer eller mindre består av ett fylleslag, där räddningskåren redan är belastad, så är det som gjort för ett Fail, på en bana som har säkerhetsbrister just för motorcykel.

Tanken är eftersom det är en helg då räddningskåren redan har fullt upp. Och om en allvarligare skada inträffar på GR, då ambulanstransport akut behövs, hur lång blir då fördröjningen på ambulans/helikopter?

Jag var med och körde i år, och det är en fin och rolig bana!
Men att köra under midsommar då ön mer eller mindre består av ett fylleslag, där räddningskåren redan är belastad, så är det som gjort för ett Fail, på en bana som har säkerhetsbrister just för motorcykel.
Ambulanserna är iaf inte mördarsnabba dit, det tar väl en halvtimme eller så? :gnissla

Däremot skulle jag önska lite duktigare första hjälpen-folk i depån, dom som har vart där hittills är ju livräddare, som mest kan dra upp folk som har drunknat, men där verkar det stanna. Dom har väl inte ens alvedon med sig? :va

Ambulanserna är iaf inte mördarsnabba dit, det tar väl en halvtimme eller så? :gnissla

Däremot skulle jag önska lite duktigare första hjälpen-folk i depån, dom som har vart där hittills är ju livräddare, som mest kan dra upp folk som har drunknat, men där verkar det stanna. Dom har väl inte ens alvedon med sig? :va

Det är väl som alltid en kostnadsfråga att ha ambulans på plats eller inte...
Själv tycker jag att Livräddarna gjorde ett bra jobb vid din krash?
En av killarna var "gammal" ambulansförare och han tyckte din krash var så allvarlig att han bedömde att det var onödigt att flytta dig mer än vi gjorde.
Vad tycker du gick fel under dessa förutsättningar?

Så som det ser ut just nu så lutar det åt en 4 dagars(24-27midsommarhelgen)
Allt blir klart nu i veckan så snart kommer all info samt hur man bokar/betalar.

//Mattias

Midsommarhelgen passar alldeles utmärkt. Jag och säkert minst tre till är intresserade.
Fanns det möjlighet till en helhetslösning med Färja, boende, och banåka?!

// Marcus

Back