Gotland Ring 2007 - Actionpics

Ramverket för resturangen är nu rest, de jobbar på för fullt.

Någon som har en medelplats den andra helgen til salu, 8 - 10 juni?
Pma mig!

Vh
Jonathan

Däck

Angående däcksbyte, tror ni man klarar sig utan att byta? Dom har rullat ca 50mil + en kväll på falkenberg. Bör man kanske ha med sig ett extra bakdäck för att vara safe.

Är det ett Pilot Power håller det.

Låter bra.

En fråga till, jag har läst lite i racingforumet om däcktryck så jag undrar vad man kör på med "vanliga däck" sänker man lite där också och hur mycket isåfall? (Jag har inga däckvärmare.)

Last edited:
Angående däcksbyte, tror ni man klarar sig utan att byta? Dom har rullat ca 50mil + en kväll på falkenberg. Bör man kanske ha med sig ett extra bakdäck för att vara safe.

Michelin håller fruktansvärt äckligt bra på Gotland Ring, vet inte vad det beror på men gissar på gummiblandning och asfaltssammansättningen i kombination med den temperatur som banan ofta har... eller nåt :va

Självklart beror slitaget du kommer få väldigt mycket på ditt tempo, fjädring, ditt körsätt (t.ex. när du går på gas ut ur kurvor) m.m.
Däcktrycket bör sänkas något JA för du får en mkt högre temperatur i däcket på bana än vid gatkörning och då ökar lufttrycket.

Men för er som är osäkra så kommer Rollersdäck finnas på plats första helgen och andra helgen kommer Racerepairs.se företräda Michelin däck och omläggning genom Rollers Däck. Det kommet alltså att säljas däck om någon behöver.
Det är 180 och 190 samt 120 däck som kommer finnas tillgängliga.

/Nitrous

Låter bra.

En fråga till, jag har läst lite i racingforumet om däcktryck så jag undrar vad man kör på med "vanliga däck" sänker man lite där också och hur mycket isåfall? (Jag har inga däckvärmare.)
Pilot Power vill ha 2.3-2.4 kalltryck på bana, med lägre överhettas däcket. Allt på mina moppar och mitt körsätt då...

...Det kommet alltså att säljas däck om någon behöver.
Det är 180 och 190 samt 120 däck som kommer finnas tillgängliga.

/Nitrous
Michelin alltså? Låter perfa då min sista leverans ligger kvar på någon DHL-bil :mad:

Pilot Power vill ha 2.3-2.4 kalltryck på bana, med lägre överhettas däcket. Allt på mina moppar och mitt körsätt då...

Michelin alltså? Låter perfa då min sista leverans ligger kvar på någon DHL-bil :mad:

Är det ct 2 du har då, och vad har du fram för jag gissar att du har 2.3 - 2.4 bak.:va

Plats i oförsäkrad/Licens till salu

Någon som är sugen?? Har tyvärr fått förhinder........

Skicka ett PM eller ring mig på 070 981 65 77 så fixar vi till det.

Last edited:
jag har vurpat. kommer nog inte kunna åka.

så plats i medel 8-10 till salu. pm om intresserad.

Nu är taket på resturangen på plats, de har nästan schaktat klar allt till infarten.

Kommer inte köra ringen :(

Säljer min plats i snabb grupp - pm:a om ni vill ha den.

Gotland 1-3 licens/oförsäkrad säljes

Ett återbud i gruppen, en plats finns till salu
PM

Någon som inte kan åka andra helgen i medel! Ring/pma mig, 0707 81 40 12!

Mvh
Jonathan

Skulle behöva beggade racedäck till 2:a helgen i juni.
Till VTR´n, så standard 180 bak/ 120 fram fungerar fint.
1 uppsättning. pm gärna så jag vet att ngn kommer att ha.
Vill gärna lägga om på torsdag kväll. innan fredagskörningen börjar.

/Z

Börjar infarten på samma ställe som förut?
Om inte, vart är den flyttad?

Väntar på slutlig info om detta innan det skickas ut till alla anmälda. Men tillsvidare gäller den gamla infarten om inga andra instruktioner ges.

Håll till godo så länge med en bild som säger..... mmmmm.. längtar....

Bifogat

• GotlandRing 050120.jpg
    GotlandRing 050120.jpg
    58.7 KB · Visningar: 181
Samma infart som tidigare år gäller fortfarande, dock ska den vara förbättrad enligt Gotland Ring! Tolka det valfritt :)

Vatten borrar man efter just nu på Gotland Ring vilket innebär att dricksvatten inte finns. Dock kommer catering företaget ta med sig vatten upp i dunkar men det blir ganska begränsat så bästa tipset är att åtminstone ta med sig en välfylld vattenflaska dit för att sen kanske kunna fylla på.

Restaurangbyggnaden arbetar man med, taket är rest och på plats. Byggnaden kommer att användas av cateringföretaget om vädrets makter är på dåligt humör.
Vänligen låt området kring och framför byggnaden vara fri för byggarbetare m.m. så behöver ingen bli bortkörd efter att ha lastat av allt.

El saknas än idag men man arbetar på det. Med en himmelsk tur så skulle det kunna finnas el att tillgå helgen 8-10 Juni men absolut inte första helgen enligt banägaren.

Mer info skickas ikväll med epost till deltagare som ska till Gotland Ring 1-3 Juni.

Deltagare som ska dit 8-10 Juni kommer att få information med epost den kommande helgen.

Välkomna till Gotland Ring

Mvh
Marcus & Lillan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...