Gotland Ring 100529

• Thread starter Thread starter FZ1
  • Start date Start date
ftpn funkar alldeles utmärkt..maxade linan när jag laddade ner en film också :)

orkade bara kolla på pass3medel.wmv och såg skoj ut, synd att jag är utan hoj sedan i söndags och får vänta till den 25e innan jag köper ny ;/

varför växlar ni inte? fattar inte grejen? Känns bara frustrerande att se :näsblod

iof såg jag bara pass1

edit: såg pass 3medel.

Fortfarande verkar det som om den som filmar växlar lite fel? Varför varvar du motorn och sedan inte växlar upp? aja jag fattar inte... :näsblod

Last edited:
varför växlar ni inte? fattar inte grejen? Känns bara frustrerande att se :näsblod

iof såg jag bara pass1

Fortfarande verkar det som om den som filmar växlar lite fel? Varför varvar du motorn och sedan inte växlar upp? aja jag fattar inte... :näsblod

prova nästa gång när du är på bana att bara köra en växel och ingen broms, flytet kommer bra mycket lättare när du har plockat bort fler faktorer som tar din uppmärksamhet :)

har inte varit på Gotland Ring, men är kär som fan!
Längtar till den dag jag kan besöka stället.
Tack för filmerna!

wohoo jag var med :)

Tack för filmerna! Vet du om Michi (Stavar han det så), som var instruktör i medelgruppen, laddar upp sina filmer?

iof såg jag bara pass1

Kör man på bana vill man nog ligga i den delen av registret som har lite effekt, tror du inte? Men vad vet jag :/

@Akinari: Vad menar du? Tycker du jag varvar för lite eller för mycket, kör fel eller rätt spår, för fort eller för långsamt och i så fall i förhållande till vad?

@supergirl: Misi kommer säkert ladda upp en del. Jag har en del film från söndagen också men det skall redigeras och laddas upp och här på ön är 3G så där snabbt...

Tack! Det är alltid kul och lärorikt att kika på dina filmer.
Har du något från söndagens sista pass med medel så är jag väldigt nyfiken. Fick lite tips innan passet från en instruktör och det känns som jag kan ha fått till bitarna och tagit ett kliv framåt.

Är man lite halvgrön på bana o inte riktigt börjat jaga varvtider så lägger man sig på ett par lämpliga växlar o åker på dem. Sen allt eftersom man blir snabbare så växlar man oftare eftersom man hinner vrida ur fler växlar när man gasar mer.
Jag är ännu väldigt grön på bankörning men det känner man direkt man kör första gången att växlarna kommer me hastigheten.

Hoppas det känns glasklart ;-)

iof såg jag bara pass1

Du kör lite hetsigt tycker jag. Ta det lite softare och säkrare (för oss andras skull).
Sedan var det kul att stänga dörren för dig slutet av filmen (pass1medel.wmv) efter rakan :banana:banana:banana

Back