Gotland ring äventyret

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Detta kommer garanterat bli Sveriges roligaste bana.
Det kommer att finns allt som man kan önska sig på denna bana. Nu körde vi bara Nordslingan som var 3,2 km lång och tyvärr var slitlagret bara lagt på halva banan.
Men inte för jag märkte någon större skillnad, kan ju bero på att jag kör så sakta.
Nordslingan är den delen som svänger mest. Lite kuperad och svänger hela tiden. Ett par kvicka kurvor och ett par långa mysiga böjar. Ruskigt rolig som sagt.
Sydslingan kommer bli högfart delen med bland annat en 1,5 km lång raka.
Enda nackdelen är just att banan ligger på Gotland.
Mitt nya MEZ 6 bakdäck hade jag inga större problem men vid vissa tillfällen gick man ut med hjulspinn ur kurvan, Ganska mysigt efter ett tag. Det stora provet kommer på Knutstorp på Lördag eller ganska redan på Fredag.

Vädret var lite märkligt, när vi klev upp vid sex-tiden så regnade det lite smått så man var ju inte på något strålande humör.
När vi väl kom fram till banan så slutade regnet och vädret blev bättre och bättre hela tiden. Från imot 12-tiden hade banan torkat upp helt och solen tittade fram.
Dagen flöt på och tempot gick upp ganska fort.
Mailman började med att klaga på att hojen var väldigt orolig och jag tror det var under första eller andra passet som han provade fästet på kalkstenen som fungerar som avåkningszon. Senare under dagen lyckades han nästan bli avprejad av en instruktör som själv provade avåkningszonen.
Själv så hade jag ett par close call med några som bör fundera på om bandagar är något för de.
Annars hade jag en grymt rolig fight med en gul CBR 929 under två pass :tummenupp till dig.
Den enda som lyckades lägga hojen av oss var den enda som inte körde på bana. Lite blåmärken och ett par repor till på hojen blev resultatet. Vi kom fram till att man kan använda en 24 nyckel till många användningsområden.

Bilder slänger Mailman upp när han har tid hoppas jag, och film kommer så fort som möjligt hoppas jag. 3 pass med kameran på tanken och lite filmat från sidan blev det.

Övrigt så vill jag tacka Liwa1 och de andra för en kanondag.
Mailman, spirre, putteliten, lotta, nina och sist men inte minst Gösta för trevligt sällskap.
Genarpspågarna för en ny trevlig bekantskap. Vi ses på Lördag för då blir det rejsing igen :tummenupp

kajlyl skrev:
Avundsjukamaximus!!!
Lät som ni hade en lyckad weekend :)

upp me bilder och framförallt film!!!! :hoppa

Nehä...så jag får inget tack..nänä.... :rofl
Kul att ni hade det gött,hur funka drevningen?

Sorry, nja drevningfungerar men det skulle inte skada att plocka en kugg till.

Japp, jag tycker verkligen den bilden visar att Kubik ÄR Kung... :hihi :yoparty

Nyheter
2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

Back