gotland grand national!

Raban

Radarpung
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
sv1000 SF
Ja har tänkt köra ggn och undrar om nån har eller vet vart man kan hitta filmer från tidigare år? och om nån har lite tips får ni gärna dela med er!

ggn2003-016-260.jpg

Min o raggarns film från 2003..
http://www.bikeproject.com/Sections/Media/Files/index.php?GID=3382

tack så mycke..... fan va sugen man blir, kan knappt vänta. Ingen som har lite goa tips av nått slag? :)

Ska dit. Blir fjärde gången(och kanske sista?! någon som har koll på om de har fler tillstånd att köra tävlingen?)

Ska bara anmäla mig, fixa båtresa, fixa sovplejs, etc etc...

Edit: Ja juste, tips va det:

Förbered dig! Träna ordentliget etc..
Ha hojen i bra trim. (inte klarat att göra klar hojen någon gång hittills före fem i tolv...) Drick mycket innan och kolhydratuppladda. Kör med vattenpåse på ryggen och en vektygsväska kan va rätt bra att ha. I den bör finnas följande kopplings och bromshandtag, kedjelås, buntband och ev. ståltråd. Sedan verktyg för att byta handtagen och för att smäcka dit kedjelåset. Och kanske en förpackning druvsocker kan vara guld. Och tändstift om du kör 2t.
I depån är soppadunk ett måste. Gärna ett/några ombyten glasögon(roll off är riktigt najs och ett par tear off i starten) och handskar.
Va lite basics.
Och en sak till: Kalkstenen är SNORHAL! Högväxel och lågt varv brukar funka och inga hastiga rörelser. Två hjulssläpp är spännande.

Lycka till
(någon som ska köra ränneslätt? som förövrigt är en mycket roligare och billigare tävling)

Last edited:
FreddaAbborre skrev:
(någon som ska köra ränneslätt? som förövrigt är en mycket roligare och billigare tävling)

Japp! Jag skall!

4:e gången på GGN i år. Startnummer #1078

jag ska dit men inte för å köra utan som mekaniker. kommer väl att glida runt på en 110cc pitbike.

Blir varken GGN eller Ränneslätt för mig.
Vart en resa till Turkland under ränneslätt och hitta ingen plats för hojen för GGN...

Gotland är ingen tävling utan mer någon slags tillställning.100 mil brett överallt och inga svåra partier bara halt. Har åkt förr men inte i år så jkla synd att dom inte har någon juniorklass för nu måste man ju åka Elit 125. Ska åka ränneslätt som är mer enduro tävling är anmäld och det men måste hinna göra iordning de nya hojarna ordentligt så vi för se.

jra_racing skrev:
Gotland är ingen tävling utan mer någon slags tillställning.100 mil brett överallt och inga svåra partier bara halt. Har åkt förr men inte i år så jkla synd att dom inte har någon juniorklass för nu måste man ju åka Elit 125. Ska åka ränneslätt som är mer enduro tävling är anmäld och det men måste hinna göra iordning de nya hojarna ordentligt så vi för se.

Jag åker dit nu!

Å hur kul var inte det där då :)

Var depåtjej, men fick en jäkla massa skratt & klädd i lera upp till öronen ändå.

Shit va kul, I´ll be back :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back